HADIAH ..

HADIAH ..
INI HADIAH DARI ALLAH...PENUH KEBERKATAN

Saturday, December 31, 2011

31 DISEMBER 2011..COUNTDOWN COUNTER..


PADA saat ini tepat kul 9pm aku menaip catatan ini, bumi bergerak mengelilingi matahari sudah hampir ke penghujung 365++ hari..tp adakah bumi yg bergerak mengelilingi matahari sbb sudah jelas dlm surah Yaasin matahari yg bergerak mengelilingi bumi...2 diaaaa....camna ni ampa org sains wat kajian ni???...2 la teleskop pa kebenda 2 x ble pakai deeee....kuasa manusia takat mana sangat...nak kaji alam semesta takat marikh pun x mampu...heh!!...ALLAHUAKBAR..dh melalut dh aku ni hehe


yaaa...mengikut kalendar gregory taun 2011 dh nak tamat..akan dtg mai taun 2012...mengikut kalendar kaum maya yg misteri 2 taun ni taun terakhir tercatat..mcm2 la omputih punya saintis dok wat kajian..depa kata taun dpn kiamat...cesss pekejadahnya .cakap pakai kepala lutut dee....heheh..kita sbg org Islam wajib mempercayai yaumul sa'ah adalah rahsia Allah...hatta Nabi yg ma'sum sendiri xtau bila akan kiamat inikan pulak manusia biasa yg byk wat silap spt kita..


disbbkan byk org mengikut taun omputih sbg rekod catatan,maka aku pun ikut la sora majoriti..sepatutnya kita ikut taun hijrah tp xpa la..ikut p la...taun 2011 ialah taun yg aku rasa sgt2 bahagia...juga ada yg sangat2 kritikal juga ada yg tak berapa bes lgsung...huhu..sgt2 bahagia sbb acem hadir dlm hidup kami bedua..anugerah Illahi yg terindah..walau aku banyak berkorban untuknya..aku tak kisah...bukan derita bagiku tp nikmat tak terhitung..ada org kata kat aku kesian dok spital lama...sambil menunjukkan wajah simpati mereka itu...hehe..aku menghargai wajah2 simpati yg ditunjukkan pdku..sekurang2nya mereka memahami keadaan aku..syukran jazilan semua yg tak henti2 berdoa unt baby kecikku...bagi aku mmg kesian itu perlu dan aku rasa sedih mengapa aku perlu menghadapi suma ni....tp bila aku dihadirkan dgn naluri dan kasih syg yg berbicara...bila aku pasrah dan percaya pada kun fa ya kun..aku jd kuat..la taqof wala tahzan..innallaha ma'ana...doa dulu yg diajar oleh mak ..katanya aku perlu baca doa ni waktu aku kesusahan..masa tengah takut dan gentar akan sesuatu mak kata aku mesti baca doa ni..aku pegang kata2 mak...bila aku pegang dan percaya pd kata2 doa ni aku jadi dah tak kisah...aku jd tak takut...tak kisah demi anakandaku yg dah lama kami tunggu..hampir 3 tahun...keberkatan doa yg dititipkan mak mmg mujarab..Allah..Kau lebih mengerti hati dan perasaan aku..Syukran untuk perjalananku yg tertulis...Kau Maha Hebat,Maha Pelindung...


juga aku rasa duka bila anakanda yg tercinta kesihatannya x begitu baik...aku sedih sepanjang taun ni pelbagai ubat dah acem telan..sebut saja apa ubatnya...ammonium citrate,folic asid,multivytmin,budenoside inhaler blu n brown..ubat paru2..ubt usus..suma penah dirasa oleh anakandaku yg tercinta..sebenarnya aku x perlu sedih unt semua itu kerana sudah tertulis perjalanan hidup dia mcm tu..tp aku tetap sedih sbb aku punya hati seorang ibu sama spt hati ibu2 lain ...ibu kucing pun sayang anak inikan pulak aku...aku sedih sbb tangan aku la yg menyuap segala ubat2 itu serentak...aduhaiii..kesian anak ummi...tersedak2 dia minum ubat yg banyak 2...sbb tu setiap kali nak bg ubat ja aku nangis...tp acem x pnh nangis..dgn setia dia minum segala ubat2 tu...tiap kali dia minum tiap kali 2 gak dia renung aku..2 yg wat hatiku luruh tu...lalu berderaila airmata ni..hmmm....dlm usia seawal sebulan ,berat baru 1.8kg,kecik,kepala pun lembik lg..dh rasa segala mcm ubat...aku x ble nak kenang saat2 itu sbb senang ja mata ni mengalirkan airnya...aduhai..dia yg tabah..dia yg kuat..dia yg belajar menerima segala kepayahan..dia yg semangat tinggi..cuma aku ja semangat x berapa kuat..kena tumpang semangat dia...ya Allah...Kau berkati hidup anakku..ujian paling getir paling sedih aku di tahun 2011..hmm...aku terima ya Allah..bukan merungut jauh sekali menyalahi taqdir..aku terima sebagai catatan sebahagian perjalanan hidup aku yg hebat...!Kau lebih mengerti tiap2 ati hambaMu...


di taun 2011 juga aku terpaksa dok jauh setaun ngan hubby..kecian dia masak sendiri..dok sorang2..sunyi...dia berkorban demi anak yg tercinta dan sudah pasti pengorbanan itu aku kenang sampai bila2...syukran hubby...mmg rumah kita hubbun fillah.....kdg2 terpikir gak dia sunyi cari awek lain pa...hehe..pikiran yg jahat hasutan syaitan...tp dia tetap setia...mmg dia yg terbaekkk..insyaAllah sampai bila2..sampai ke mati aku akan pelihara ikatan suci ini..tima kasih hubby untuk segala2nya...uhibbuka abadan abada...


lagi di taun 2011..kes2 di skul mcm besa..ada bes ada yg x bes...besa la tu..mls aku nak taip sbb kes2 di skul aku anggap picisan saja..sapa pikiaq pasai skul mmg bodo piang la jawabnya..heheh


di taun 2012..byk menda nak wat..rancangan ada dikepala cuma nak direalisasikan saja...biaq dia belegar2 di kepala aku ni sbb aku malas nak taip...nanti bila dah keluaq satu2 baru puas ati..aku boring mlm ni sbb xdak menda nak wat...rodek2 blog taip p la skit..sbb aku rasa di taun 2012 aku nak slokan aktiviti blog memblog...aku malas nak tulih kat blog dah..mgkin sikit2 aku akan taip untuk catatan peribadi untuk anak2 aku baca nanti..insyaAllah............


esok keluarga besar ustaz haron merangkap ayahandaku yg tercinta akan wat acara perjumpaan rasmi tahunan yg akan dihadiri oleh suma adik beradikku yg suma cun2 n maco suma..


aku tutup bicaraku pd tahun 2011 ini dengan lafaz kalimah agung...BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM...maal salamah!!!ahlan wa sahlan..ya 2012... stop.


Thursday, December 22, 2011

NAMAMU TERATAS INDAH BERCAHAYA...(balun lirik lagu search hehe)


BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM....DGN nama ALLAH Yg Maha Pengasih dan Penyanyang....ALLAHUMMASOLLI 'ALA MUHAMMAD..aku mulakan catatan bicara mayaku dgn kalimah mulia..kalimah agung....dan berselawat ke ats Nabiku yg indah pekertinya..ni suma sbb sukeeee sangat ngan intro Ustaz Don Daniyal yg suka memulakan setiap ceramah dan tazkirahnya ngan memuji2 Allah dan Nabi siap dgn tangan2 skali..jarang ada penceramah yg memuji2 Tuhan siap dgn gaya tangan..mmg meresappppp zuppppp berdesup masuk dlm atiku yg hina dina ni...aku jadi tersangkut ngan keindahan bicara ustaz ini...dan insyaAllah..taun dpn setiap kali nak ajar my studnt akan aku mulakan bicaraku dgn pujian2 ini...bukan x besa wat..besaaa....tp kdg2 tersasul kalut ngan bdk2 tu aku jd lupa unt memulakan hari keberkatan dgn mengucap puji2an kpd yang berhak menerima pujian...aduihh betapa lalainya aku ya,....takpa2...belajar unt menjadi lebih baik dr semalam..ok ummi khazem...


td bersantai2 ngan acem tgok astro oasis..beralih sat dr tvalhijrah ke oasis..dan terdengarlahh..alunan merdu pemilik suara yg dah pulang ke sisiNya iaitu ustaz bro Asri Rabbani..amboiiii cedapnya sora dia..lama x dgq sora lu bro!kdg2 aku terbayang bro asri tgh duduk di tepi sungai bawah pokok rendang...suasana tenang menghijau sambil mengalunkan ayat2 Allah yg indah..dan pendengarnya adalah semua para malaikat dan bidadari syurga!!!insyaAllah...kamu memang hebat ..semoga begitulah tempatmu di 'sana' sekarang...rindunya aku ngan sora dia....terngiang2 g lagu munajat..perghhhhhhh memang menusuk ke qalbu....


bro Asri mengalunkan surah Ali 'Imran ayat ke 134..aku tertarik bila dia sebut antara dlm ayat tu ada word kaaaziminnn...ohhh !! acemmm...nama acem ada dlm Quran..cuma dia jama'kan kazim jd kazimin yg bererti ramai orang...teruih ummi zuppp berlari mggunakan hikmat 1000 bayang mencapai tafsir Quranku...selak punya selak..2 dia...terpaparlah maksud ayat itu...ini dia maksdnya "dan bersegeralah kamu mendapat keampunan drp Tuhanmu dan syurga yg luasnya seluas langit dan bumi yg disediakan unt org yg bertaqwa..iaitu org yg menafkahkn hartanya waktu susah dan senang,dan orang2 yg menahan kemarahannya dan memaafkan kesalahan org lain..."sodaqallah..hmm..ummi baru tau disebalik namamu anakku ada maksud lain lg yg boleh digunapakai iaitu org yg menahan kemarahannya...ummi hanya tau maksud nama kamu kesabaran..siap ada lg terkandung dlm Quran namamu anakku..Alhamdulilah..nmpaknya pilihan ummi unt nama anak ummi penuh dgn keberkatan..mmg namamu teratas indah bercahaya...mcm bintang...sesuai la namamu khazeem an-najmi...maksud penuhnya.."orang yang menahan kemarahannya/kesabaran bintangku.."nanti kalau ckgu kat sekolah tanya apa maksud nama kamu bgtau maksud ni..nama kamu mmg dh indah...cuma jgn marah2 angin tak tentu pasai suda...hehe..besarnya kamu nanti insyaAllah mesti jadi ulul albab..pewaris genarasi mukmin sejati..jd mcm ustaz Don ok!! heheh...ummi ni sikit2 ustaz Don..lece toii..........


ummi taip catatan ni khas unt anak2 ummi baca catatan ini bila dah besaq nanti..bukan x boleh cerita pakai mulut..boleh anakku..cuma ummi tak pasti dengan perjalanan hidup ummi..mmg ummi nak hidup tua melihat anak2 ummi berjaya jd syabab yg berjaya dunia akhirat..tp perjalanan yg kita rencanakan samakah dgn perjalanan yg dah termaktub di Luh Mahfuz??ummi masih adakah di dunia yg sementara ini??..andai ummi masih diberi nikmat pinjaman nyawa hingga ke saat itu..Alhamdulillah..bersyukur sgt2 kerana mmg itu pinta dan do'a ummi senantiasa...ummi akan gembira bercerita itu dan ini untuk anak2 ummi nanti....cuma catatan ini sebagai back up saja..mcm ayat gadget komputer plak dahhhhh..hahahah..ummi cayanggg kamu2 suma ahhh....cayang2...cayang2 teramat cayangg...muahhhhxxxx...jom layan lagu search namamu teratas ...hihi


Friday, December 16, 2011

CERITA KAWAN KHAZEM...








SUBHANALLAH...KUN FA YA KUN...aku mulakan coretan kali ni dgn membasahkan lidah dan kalam ingatanku dgn bertasbih dan mengucap rasa kagumku pada kekuasaanMu Ya Basith....Ya Hayyu Ya Qoyyum...cerita di atas seorang bayi berbangsa Inggeris bernama Kimberly dilahirkan sewaktu masih berusia 25 minggu dalam kandungan mummynya..dgn erti kata baru berusia lebih kurang 6 bulan dlm kandungan...aku terkesima dan air mata ini tanpa segan silu bergenang di bibir mata...air mata kagum...air mata insaf betapa besarnya kuasaMu Ya Rabbi...Kau katakan 'fa ya kun...'maka jadilah segala2nya.... jua air mata ini unt bayi ini sbb dia jauh lebih hebat survive dr anakku..walaupun berbeza 3 minggu awalnya dia dr anakku tp dia sangat berjuang unt hidupnya.....Allah!!! apa perasaan mummynya waktu doc beri dia dakap anak dia 2??bezanya...aku x berpeluang doc beri dakap mcm mummy ni mgkin sbb aku ceaser..kalu aku diberi peluang dakap adakah aku mampu jd setabah mummy ni..lihat anak dia yg kulit merah menyala..belum sempurna rupa bentuknya.......Allah!!Kau sangat mengerti setiap perasaan hambaMu...




kecilnya baby ini mengingatkan aku pd anakku yg tercinta..bayi ini katanya dilahirkan dgn berat 300g...my son 1.05kg..banyak bezanya tp kuasa Allah itu amat hebat!Dia berkehendakkan bayi ini lahir unt menjenguk dunia dan patuh menjd hambaNya..lihat kakinya di celah jari2 itu juga mengingatkan aku pd anakku..kaki yg kecil itu..mirip kaki kazem..kata hubby..kazem dilahirkan panjang sehelai kertas a4..waktu 2 aku blum tau mcm mana keadaan kazem..cuma mampu terbaring di wad menahan sakit kena bedah..tapi sakit lagi bila mengenangkan anakku mcm mana dia survive seorang diri tanpa aku...aku jd bertambah sakit...cuma kazem berusia lebih kurang sebulan baru hubby berani cerita kat aku...katanya dia p ke wad icu sewaktu kazem baru 2-3 jam dilahirkan..kata hubby..kazem bernyawa nyawa2 ikan..mulut kecilnya terbuka sikit mencari ruang oksigen...bergelut dgn hidupnya..waktu 2 hubby kata dia rasa mcm takda harapan..doc mmg tak bg bantuan oksigen 24 jam selepas dilahirkan unt tengok mcm mana baby 2 survive..selepas 24 jam kalu baby 2 masih survive baru bantuan oksigen diberi..aku x dpt bayangkan mcm mana kazem bergelut seorang diri selama 24 jam...dlm erti kata lain doc mmg biarkan sj baby spt anakku itu bernafas sendiri...50-50...sama mcm baby Kimberly ni..selepas dilahirkan 24 jam dibiarkan dulu tanpa bantuan oksigen...melihat sejauh mana dia mampu survive....aku x boleh salahkan doc kalau apa2 terjadi waktu ni sbb mmg itu prosedurnya.....bukan pd anakku saja...Allah itu Maha Mendengar rintihan dan do'aku yg tak henti2...mgkin salah satu do'ku dimaqbulkan pd mlm 27 Ramadhan yang indah...kekal indah dlm atiku sampai bila2.....




baby2 prem...walau siapapun dia...bangsa apapun dia..di manapun dia..hatta di hujung dunia sekalipun dia dilahirkan...aku akan terus mengagumi semangat2 bayi ini..mereka hebat!akan kekal sentiasa hebat!semangat mereka bagaikan obor2 yang menyala di hati2 wanita yg melahirkan mereka termasuk aku!!..kerana bayi2 ini.. aku,dia dan mereka mendedikasikan seluruh kehidupan ini ..dedikasikan seluruh rasa cinta...air mata yang mengalir bersama2 dgn tangisan pertama mereka adalah sumbu pelita yg akan terus membakar semangat anak2 kecil ini....ya Allah!!Terima Kasih kerana menjadikan aku seorang ummi kepada seorang bayi prem yg sangat baik,sangat nakal,sangat bijak..hadiah dr Allah untuk aku seorang wanita yg sangat tak sempurna ini di bulan Ramadhan 27 yg sangat barokah....Syukran Jazilan Rabb...



































Tuesday, December 13, 2011

CERITA LORONG2 HITAM...NADI KEY EL...:(


ke jantung.nadi kl dok di otel cititel express yg dipenuhi lorong2...huhu..jenguk ke bawah dr tingkat 12 otel terpandang bersusun umah2 setinggan yg tahapnya mgkin tahap kandang kambing d kampung aku,penuh warga asing indon yg konon sapu malaysian tp mencari rezki di bumi barokah ini...barokah kah bumi ini???sbb sdi lorong2 hj taib yg dekat ja ngan lorong otel ni penuh dgn jemuan2,muka2 rongak benanah juai harga diri ..hanyir!!!meronda d lorong hj taib ngan hubby terserempak 2,3 org jemuan ini dan sedikit watak manusia yg kononnya xmau jd lelaki nak merubah ciptaan Allah..tukaq tetek jd besaq.. tukaq k*** jd p****..dgn mekap tebai mengalahkan opera cina..bibiaq merah menyala..tp muka belubang!!apa kejadahnya moral manusia skrg ni....aku tengok muka depa..depa wat bodo n jln lenggang lenggok bagai itik pulang d ptg ari...cari pelanggan maybe atau saja nak tunjuk konon body depa mantoppppppp...ke kubur nanti ko tau la mantoop ka x...Subhanallahh...moga Allah ampunkan dosa2 mereka kalau nanti mereka pulang ke pangkal jln yg aku rasa nak cari jln balik pun berpangkal2....huhuhuu....semoga semuanya insaf dan bertaubat nasuha..kembali semula ke jln yg benar..aku hanya mampu berdoa dlm ati..nak tegoq aku takut...huhu..akulah selemah2 iman....




takut tengok warga2 kl yg muka macam jambatan tak siap..ada sstgh 2 sgt sejuk ati..2 pun mgkin 2% ja yg lain dipenuhi dgn muka2 pecah rumah..yg bukan muka org mesia ..apa lg indon,bangla,myanmar,nepal belambakk....huhhhh !city yg penuh ngan warga2 asing merempat..mgkin chow kit ni city low jd depa x berani nak lepak kat klcc,atau tmpat2 yg hi clas..huhuu tp rasanya klcc tu lambat laun akan di tawan oleh warga2 asing ni...apalaaaaa banyak sgt masuk mesia...kerajaan watpaaa????garu ketiak saja ka....belambak dpt masuk..atas tiket keja xpala tp ni rasanya pelbagai...huhuu..jgn ada yg jd anai2 dlm diam...kerajaan anai2 ka depa ni?merosak dlm diam...jauhkan segala bentuk api dlm sekam ni dlm negara yg daku cintai ini.........tp dlm berita ada tajok besaq imegresen lepaskan beribu2 warga asing....jd ini apa???????????????rasuah..????huh!!!!manusia lemas dlm lautan wang ringgit...mmg betoi kata Nabi.."umatku di akhir zaman spt buih2 di lautan..."mmg benar wahai Nabiku....lihat ja buih2 di laut sebenar..mcm mana...ditolak arus ke tepi di badai arus ketengah balik....ohhhh....berbolak2 ati ni sebenarnya sbb dlm keadaan tertentu apabila buat keputusan aku juga spt buih...hal agama aku tetapkan nombor 1 di atiku tp kdg2 jatuh nombor 2,3...ya Allah......aku jugak x ubah spt kumpulan org itu..cuma dlm situasi yg belainan..mgkin dosaku x telalu besaq mcm kumpulan itu...mungkin????????????dosa pahala kerjaMu ya Allah...aku x patut sikitpun pertikaikan..ampunkan aku manusia yg sungguh x sempurna ini......Kau pandu aku balik ke jlnmu yg mgkin sedikit tersasar ini....Amin....




aritu aku dok perati seorang penggosok kasut atau mgkin pembaiki kasut sdg wat keja tepi otel,..di sebelahnya ada 2 org kanak2 ..sorang pompuan sorang g x pasti jantina..sorang mgkin umur 7 or 8,sorang g masih baby mgkin 10 or 11 bln...setia menemani bapa??or pakcik???or tokwan??sdg baiki kasut org..hmmm....aku mmg pemerhati...suka perhati perangai org yg pelik2..pastu org pulak perati aku kott????..hahahah baguih2....terasa sayu d ati bdk2 kecik camtu dh berlari2 di celah2 lorong hanyir...suasana pembesaran kanak2 yg sgt2 x sesuai..hmm..apa boleh buat..dilahirkan dlm keadaan mcm tu..hepi ja muka bdk2 tu..tiba2 rasa sesuatu di ati..mana tau bdk2 yg belari di lorong2 tu nanti satu ari akan berlari menuju ke bintang....berjaya dunia dan akhirat..hmm..mungkin?sapa tau??hikmah sebalik tabir sengsara..kita manusia x boleh hakimi nasib seseorang....cuma arap sgt bdk spt itu tidak terjerumus ke lorong2 hitam..Na'uzubillahi min dzalik...


mlm ke 3 mlm terakhir stay di lorong gelap,hubby ajak jln2 naik monorel dr jln chow kit ke kl sentral..(actually ajakan yg ke dua..kali 1st aku wat alasan mcm2..huhuuu)aku ushar jam dah kul 8mlm..aku malas nak p..tp hubby wat muka senandung semalam..hmmmm..cian la pulak..aku pun ok aja..bukan pa malas nak naik monorel tgok muka2 pendatang asing belambak!!!jemuuuu..lalu kami berjalan2 tgok suasana mlm kat chow kit..aduihhhhhh..byk sungguh anak2 remaja berlonggok melepak abihkan masa dgn moto masing2..mgkin cuba nak ayat marka yg lalu lalang...aku ushar muka depa..cehhhh..muda belia remaja mgkin dlm tingakat 4 or 5..adikk oiii balik la umah..pontianak pun tau tidoq..kataku dlm ati...hehe..mgkin suasana d umah yg x sesuai...anak2 setinggan yg cuba hiburkan diri masing2 dgn nada kotaraya yg busuk bau asap..bau longkang...hmmm..moga 1 ari mereka punya peluang baiki diri..insyaAllah...


naik monorel mmg tak menarik lgsung...mlm2 pun org penuh...manusia berkejar2 dgn kehidupan masing2..naim letih aku tgok depa ni..lumrah org2 kl mgkin..terkejar2 sana terligan2 sini tergolek2 sana..huhu..kata hubby kalu aku dok kl sebulan mgkin aku akan jd kurus sbb berlari2 ke monorel ke tmpat keja..hahahaha...mungkin!!! tp aku x mo dok d kl ni..kota yg sibuk. bising..x sesuai unt pembesaran anak2...abih naik monorel hubby tersenyum hingga ke telinga..seronok katanya baru kali ke 2 naik monorel...apa2 aja la encik hubby..seronokmu seronokku jua...tiba2 teringat kata2 shu my housemate dulu...."berseronoklahhhhhh..berseronoklahhhhh "sambil tergaru2 cam beruk..gila !!hahahahahh...


Tuesday, December 6, 2011

MY LITTLE FIGHTER..FIGHT 4 HIS LIFE...THANK U ALLAH












video

WAKTU NI acem baru seminggu kuar dari inkubator n discaj dr ventilator..lubang idung nampak besaq kesan disumbat oksigen hampir 43 hari non-stop...hmmmm...pakai baju spital yg cute ..x pakai sarung tgn...stokin kaki apatah lagi sbb terrrrrlalu besaq..pakai ja terkeluaq..aduhai anak ummi yg kecil..sumanya serba x sempurna bagimu tp bagi ummi kamu tetap sempurna..sangat wangi seharum bauan dr istana Raihan....walaupun ummi xtau camna bau shurga tp rasanya lekat bauan yg sgt indah pdmu...muak susumu bau wangi,kamu berak bau wangi...segala2nya wangi bg ummi yang mungkin busuk bg org lain....kamu yg indah..yang comey..yang terus berjuang...yang semangat tak penah luntur..buat menemani ummi,wanita lemah ini yg dah hampir hilang semangatnya sbb 2 bulan x tengok matahari....tp ummi tak kisahpun...tak tengok matahari pun xpa..sbb kat sisi ummi ada bintang yg sangat indah yg sentiasa menyinari hidup ummi lebih terang dr matahari...kekuatan bintang ummi yang semangat juangnya begitu tinggi dan luhur unt survive membentuk berjuta2 bintang membentuk galaksi yang kuat untuk ummi tumpang berpaut..itulah kamu anak ummi.....muahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh cayang diaaaa



Thursday, December 1, 2011

AKU MAU KURUIHHHHHHH.......

babai dr kami ..apa punya blog la aku taip..yg penting aku nak kuruih spt mula2 kawin n waktu anak dara duluuuuuuuuuuuuu...........wuwuwuwuwuwuwuwuwuwu

amboihhhh suka tgok pic masa aku slim..hahahahah rindu la kononnya..ohhhh mana badan lamaku menghilang bersembunyi di balik awan kelabu..kahkahhh..ni pic mencabar ngan jenal jebon masa ari kenduri mujoq xdak pacat naik kaki..ni potographer punya pasai la ni adaka soh jln2 tepi batas bendang cuihhhhhhh



baju kurung 2 dah x ble pakai dah...dah slamat disedeqah kpd anak menakan yg slim2..mmg cedihhh..di majlis penikahan kawan aku hasni n kairul n baju merah 2 my pren aini ank pengarah pelajaran penang tarmizi..aini n kak cik saliza dua org bomoh resdung hahahahahha lipat suratkabaq tenyeh lilin bakaq pastu p perangat muka org konon nak buang resdung..makaaa berasaplah asrama kami..hahah gila depa ni..mujuq warden x ligan





zaman kuruih mmg bes bangat masa ni...bila aku nak kuruih semula camni cussssss cuss





























ala alaaaa cutenyeeee kamu semua.....









Friday, November 25, 2011

PERMULAAN 1433 HIJRAH


HARI NI hari terakhir d bulan zulhijjah 1432h..cepatnya masa belalu...daun2 masa gugur 1 pesatu..aku yg suka lalai ni sgt berharap taun baru yg akan menjelang tiba esok menjadi pembuka hidup kami sekelurga dalam rahmatNya..terlalu banyak dosa yg telah kami lakukan tanpa kami sedar dan sedar..tp takda la sampai dosa wat dosa besaq macam minum arak ,berzina, main nombor ekoq..ya Allah..itu bukan aku....mintak dijauhkan..aku nak bau harumnya shurga...dosa kecik pelbagai bentuk yg bila dihimpun takut timbangannya lebih berat dari timbangan amal kami..dacing yg senget sebelah yg membawa dosa segelap pekat malam moga2 dapat dikurangkan dgn amal ibadat yg cuba kami sedaya upaya lakukan kerana kami hambaMu ini sangat banyak dhaifNya..terlalu x sempurna.....Amin...moga kami berada dlm landasan hidup yg KAU redhai...Ya Rabbal A'lamin...dan aku harap sempena taun baru ni kesihatan acem akan lebih baik..kesian dia..dlm umur yg dok ijau lg terpaksa terima segala penderitaan..sakitnya ya Allah..aku mengerti segalanya cuma dia saja x ble cakap bgtau kat aku...ummi faham sbb antara kita ada pertalian perasaan yg kuat..x payah org lain tau...dlm diri kita ada bicara tersendiri..kamu anak ummi yg hebat...ya Allah...Kau jauhkan dia dr segala penyakit..panjangkan umurnya..jauhkan dia dr segala bahaya dan hasad dengki manusia..jadikan dia anak yg soleh..anak yg akan mendoakan kami bila kami sudah tiada..kurniakan nur dalam hatinya..untuk memudahkan perjalanannya berlandaskan syaria'atMu...jadikan dia anak yg baik anak yg menjadi tenang org lain melihatnya...anak yg berakhlak mulia spt akhlak para anbiya'Mu...Amin...juga jadikan aku seorang isteri yg bauk,yg tak meminta2 apa yg tiada..bersyukur dgn apa yg ada...istiqamahkan atiku unt terus menjaga maruah diriku demi suami,jauhkan perasaan syak wasangka angkara syaitan jahannam,kurniakan nur dalam kehidupan kami berumahtangga..limpahkan ilmu di hati kami suami isteri,jadikan aku isteri lebih baik dr semalam unt suamiku..jadikan aku muslimah yg berpegang pada syaria'atMu...buangkan segala sifat mazmumah dlm hati gantikan ia dgn sifat2 mahmudah...semoga aku menjadi hambaMu yg sentiasa taat...qabulkan doaku ini...Amin...SELAMAT DATANG TAHUN BARU HIJRAH 1433.....



BANYAK PULAK MASA AKU TAIP BLOG NIII???DONIA..DONIAA


arini 1st tyme wat buboq kat anakanda tercinta..mmg dasat buboqnya...hahahah..kemarin genap setahun umoq acem kalu ikut due datenya..makna kata baru genap setahun ikut perkiraan tahun kematangannya..huhuu..tp tahap matangnya skrg ni melampau2...terlalu aktif..maka mulut ni pun aktip la jugak berletiaq ..2 baru anak sorang kalu kataa kembaq mai ka jenuh den n laki nak ligan.yg sorang ni pon tak larat nak ligan buas semacam..pa benda gue merepek ni ..buboq tadi ..yaaaa buboq yg aku masak dengan penuh dedikasi menggunakan hikmat 1000 bayang tiba2 bila nak suap ja ke mulut comey dia x mo pulakkkk dahhhhhhhhhhh.....geremnya gueeee...letih den masak..boh kentang boh carrot boh ikan bilih goren blender sedap ya rahmat tp x mo pulakkkk...rupa2nya dpt kesan si buas 2 x mo sbb x manih...adoiiiiii..xmo la letak gula nnti obesiti pulak....dh la susu smulajadi ada gula dh,telebih2 gula x baguih unt long run..pikiaqqq punya pikiaqqq aku pun memandai2 tambah nestum sikit dlm bubo2 tu..then wallaaaaa.....dia makan dengan lahapnya...yeayyyyyyyy sakses saksessssss...kamu bijak tp ummi lebih bijak dr kamu..heheh..cam sang kancil kan ummi ni...hahahahh..



abih buboq 2 round arini..Alhamdulilahhhh......itula makanan 1st yg ummi masakkkan unt acem..selama ni mkn nestum ja..nestum buah la oat la campur resbery la campur epal campoq pisang perisa ikan bilih beras merah beras campur susu beras campur sayoq suma acem dah bedal.....skrg ni ummi nak bg yg lebih berkhasiat unt acem sesuai dgn tummy acem skrg yg dah semakin matang.....ummi terima kelambatan perut acem unt matang kerana acem anak ummi yg hebat ummi rela tunggu unt 1000 tahun sekalipun...perghhhhh..


nestum jugak sebenaqnya x baguih coz ada gula..manih semacam tp acem suka plak dah..maklumla dr kecik2 lg dh kena mkn ubat yg sumanya manih2 sampai dia pun dah obses dengan kemanisan...manis spt senyumanmu sayangku ucukk2....ummi cuba kurangkan gula ok..ada gula tp mesti dlm quantiti yg sikit...

Tuesday, November 22, 2011

PERMULAAN CUTI YG AGAK MEMBORINGKAN...

ummi tgh boring la ni...kalu kat skul ble la gak gebang merapu2 ngan bdk2 2..dok kat umah x ble plak nak watpa..nak merapu ngan sapa??dok diam ja laa...minggu ni nak mengabihkan mengemas umah d tingkat bawah ke tingkat atas...mak datok sarang labah2 penuh..tak letih ka wat sarang labah2 ni..mmg nak kena gulai ngan aku..kesian kat encik vacuum cleaner yg terpaksa sedut sarang ko labah2..dh kenyang ngan sarang labah2 yg hapak..cian...tengah2 mengemas terjumpa duit2 yg tersembunyi kat celah2 lemari hahahah rezki2..ni sapa tercicir xtau..x duit aku, duit laki aku..baguih2...tp rasanya duit aku...ble simpan sementara masuk gaji sok lusa..dh bankrap skrg ni..huhuuuu Alhamdulilahhh...n terjumpa la sgala baju2 zaman bertunang n kawin dulu..perghhhh..mmg mengancam..ku cuba sarung aicehhhhh x muat pulak..mau rabak kain kalu pakai...moral of de story lemak2 gua dah banyak...huhuuuuuuu..teringin nak kuruih mcm zaman anak dara trang tang2 dulu tp apakan daya badan ummi cepat naik laa..lece tul...nak diet tp x jln2 diet..boring sngguh!!!



baju tunang kale oren 2 mmg teringin nak pakai n baju nikah kale krim sgt2 cantik tp terpaksa simpan daaa lam lemari..cess..bila gue nak kuruih ni..nak wat tarian poco2 katenye ikut step kristian ,nak wat yoga haram.main badminton sampai skrg reket dok gantung bila ntah nak main partner asik main game ja keja dia..huhuuu..nak lari keliling taman malas..nak jogging waktu pg2 sayang kat tidoq,,hahahah,2 dia la manusia x abih2 ngan alasan..alasan yg diciptakan unt menyusahkan idup sebenonye..pa kejadahnya xtau la...bila perasaan MALAS menguasai diri mmg tertungging la jawabnya.....



tiba2 teringat plak nak wat list apa yg dah aku dpt capai taun ni..mana yg x tecapai fwd ke next yr...insyaAllah...andai diizinkanNya...


1. hidup dlm kebahagiaan rumahtangga bawah rahmatNya...yg ni mmg dh capai dan arap2 akan sentiasa berkekalan sampai bila2


2.jd bini solehah..;)) yg ni sikit2 ja kot..kena tanya laki pa lg dia tak puas ati ngan aku..hahahah..menjadi isteri cerdik yg solehah dah tentu la azam yg akan sentiasa berazam sampai bila2 hahahha


3.taun ni taun yg byk gadoh ngan laki..hmmmm..mcm2..ada ja tak kena..lalu markahku dalam buku amalan sbg isteri solehah pun makin bekurang..hmmm..perlu musahabah diri lagi...


4.taun ni aku banyak kutuk skul..aku banyak lawan bos...hmmm..dah depa x kena..aku hanya petahankan haq...jd aku perlu kurangkan sikit aktiviti ini..hehe tp kalu haqku ditidakkan aku akan jugak melawan..huhuuuu...


5.acem dah banyak sihat....dah makin tinggalkan jauh segala memori duka dulu..yg ummi,abah dan acem sj mengerti...Alhamdulilah...ummi akan terus pebaiki diri untuk menjadi ummi acem yg terbaik..ummi bukan manusia sempurna


6.wirat camprong punya enjin makin ok..hmmm...kesian aku dok lanyak dia bawak p skul ari2 dr pdg menora ke machang bubuk yg ambik masa 40 minit p dan balik..mmg hg banyak jasa pd kami sekeluarga..kami xkan juai hg ahh ..kawan tuan hg ramai teringin nak beli hg tp aku tak bg...aku sayang hg lebih dr keta pesonat aku..keta pesonat aku mmg jeles ngan hg..hehehehehe..walopon hg bukan atas nama aku tp aku syg hg tau..jgn takut ..plan next year hg tetap jd keluarga kami sampai bila2...


7.bli notebook aspire one kale ijau pucuk pisang...ni aku dok taip ni guna hg la notbuk..hihiii....bes tul bawak jln2 x berat..bawak p skul bdk2 ushar lain macam ..jeles la tu..ada yg offer nak bli..boleeeee bole blahh..hahahah ni pun ble la masuk lam list kira cam azam la gak hahah azam yg tercapai


8.nak jalan2 ke brunei n singapore dah tercapai....cuma skrg ni nak p mesir n jordan ja x tecapai2 g...huhuuhuuu..ni plan jgka masa pjg ni..take tyme 2.....huhuuhu xpa2..andai didiizinkan akan terpijak jua kaki ini di bumi para anbiya' itu.....Amin..kalu x diizinkan pun xpa..bersyukur..dh byk rahmat kenikmatan yg aku dapat..tak patut nak berkeluh kesah...jgn jd hambaNya yg tak pandai bersyukur..ok nur Hayati...


azam taun depan nnti taip pd entry2 seterusnya....skrg aku dah boring cap ayam.bila dah boring cap ayam kena out dulu..nnti aku bertambah2 boring jd boring cap itik naya pulak wa cauuuuuu


Sunday, November 20, 2011

KISAH DEREK DESMOND..KAMU MESTI MENCONTOHI KEGIGIHANNYA ANAKKU...



tp kamu mmg sudahpun mencontohi kegigihan derek ni anakku...berjuang sendiri melawan segala taqdir yg telah tercatat untukmu di hospital dulu,berjuang didalam peti kecik menahan segala kesusahan dan keperitan...di saat doc memberitahu urat di otakmu membengkak di tahap ketiga ummi setia di sisi kamu memberi kata semangat...air mata tiada di mata ummmi tp laju mengalir di hati ummi..Alhamdulilah kamu bangkit untuk memberitahu ummi kamu takkan tinggalkan ummi...Alhamdulilah..Terima Kasih Allah...teruskan kegigihan kamu...kini melawan asthma kamu...ummi sentiasa di sisimu..juga abah..kami ada demi cinta utukmu..cinta seluas angkasa..




FENOMENA USTAZ DON DANIYAL DON BIYAJID...



INI dia ustad don..mmg mantop!!(encemm plak tu hahhaha)baru ja ikuti kuliah ustaz ni ..mmg banyak info yg dpt..kuliahnya sangat berkesan dgn gayanya yg sempoi mmg wat aku jatuh cintaaa.....ehhh jatuh cinta pd kuliahnya...hahahhahhaha marah encik jenal jebon nnti kat gua..........yg besnya acem pun minat kat dia ni..bukak ja tv alhijrah ptg2 acem dr rutin ariannya rabat sana sini akan dok diam meneliti pa yg ustaz ni cakap..mmg baguih nooo...sejuk atiku ini...dlm ati ku mendoakan anak yg istimewa ini akan jadi seorang da'ie spt ustaz don...tabligh,fathonah..menyampaikan ilmu dengan penuh kebijaksanaan..amin..ummi doakan acem....kalu ustaz hassan din kuliah kat tv9 x mo plak acem tngok...org tua kaa??haha apa2 ajala acem oii....hmmm...moga 1 ari nnti acem jd syabab yg beriman..ble jaga ummi ,abah dan adik2...AMIN.....

Friday, November 11, 2011


saja mau test

Monday, November 7, 2011

UJAN YANG TURUN BAGAIKAN MUTIARA..LALALALALA

spt kata arwahnya sudir ujannnn yang turunnnnn bagaikannnn mutiaraaaaa..lalaalalla(tak igt lirik)..mmg musim ujan la skrg ni..sat ja panas selebihnya ujan...ujan yg membawak pelbagai nikmat yg tak terhitung...ada org kata ujan membawak bencana..mmg cakap x pakai otak org tu..boh penampaq baru taoo.!ujan bukan membawak bencana tp membawak sejuta ujian unt umatNya yg percaya dan yakin pada IradatNya...ujan sikit sgt mendamaikan...jadi perapi pd jiwa yg kusut..ujan sederhana lebat mmg bes tido tarik selimut..jd org2 mudassir..ujan lebat gila beserta angin ribut mmg bahaya tambah2 dok kampung silap aribulan pokok tumbang timpa umah..mintak dijauhkan la bala seumpama tu...ujan yg tak berenti2 mmg tanda akan bah la tmpat 2..siang mlm ujan...ada org x suka katanya ujan x renti2...kalu matahari dok pancar terik atas kepala dok bersungut plak panas nak mampus...abih 2 apa yg ampa mauuuu????ujan bisin,panas bisin sejuk sgt bisin panas sgt bisin..inila dia org yg tak reti2 nak bersyukur.....mmg nak kena boh penampaq selaju 600kn sejam ni manusia camni...Allah bg turun ribut salji kat mesia ni baru tau kelam kabut caris sejadah kottttttt...

tingat kat kampung aku yg tahap metropolitan 2..heheh..dulu2 ni sblum sungai dipebesaqkan bah slalu sj melanda..gundah gulana la di ati penduduk kg kalu ujan turun x berenti2..tandanya bah la sat lagi..huhuuu ciannn...cian kat mak ayahku yg sibuk angkat segala kusyen lemari peti ais segala mak nenek nek ke tingkat ats umah bila ujan turun x sereyat..mujuq ada umah ats kalu umh setingkat ja trpaksa pindah ke balairaya..huhuu cedihh bila mengenangkan...huhuu..rasa2nya las bah besaq taun 2003 pa..tyme dok kat upsi ..tp rasanya bah paling besaq penah aku igt taun 1999 masa 2 gue ting 5..gila perit nak harung bah setakat dada naik ke jln besaq tnggu bas ke skul..jln nak p skul plak tutup bah lalu ats jalan terpaksa lencong kot jln jauh..aku dgn penuh ketabahan dan kesabaran yg jitu demi menuntut ilmu meredah air bah setakat dada p sek di waktu subuh dingin membeku hahahahah ayat poyo gilaa...dok terbayang2 g baju sekolah pakai tp kain x pakai redah ayaq abih basah spenda..hahah..gila btoi pakai baju sekolah pastu angkat tinggi2 atas paras dada dok randuk bah cam haremm..tp mata melilau gak la tgok org kot ada dok skodeng aku angkat tinggi2 2..sensored nyah...hahahah..mmg takut gila kot lintah masuk lam spenda hahahahah mana la tau jln kelam kabut..jln dalam ayaq tera mana sgt nak laju...tp mmg laju..aku dh budget dr umah nak p ke jln mesti dlm tempoh 5minit ja xmau lebih takut nnti berselisih ngan ulaq ayaq tu baru naya dok ada..tp alhamdulilahh...Allah tu Maha Pelindung....sat ja dh sampai kat jln tanpa ada apa2 kejadian x diingini termasuk lintah dlm spenda hahahahha...tp mmg mangkuk tul la masa sampai 2 ada sorang mamat dok tunggu moto dia tepi jalan..cpt2 aku bg peturun baju skul adoiiiiiiiiii abih basah gak laaa baju guee..mmg ampeh mamat 2 dok tercongok tepi jln watpa ntah..tp aku wat bodo ja la..tepi jln 2 gak pakai kain n londeh spenda..pedulik hapa aku darurat.....jnji aurat x nampak sudee..sampai skul ckgu tegoq awat cek mai sekola gakk kan kg cek bahh...aku renyeh ja laa...dlm ati ehh ckgu ni sukati aku la nak mai sekolah..salah ka huhuuuuuu..betoi la kata ckgu 2..aku rasa kalu bdk2 lain x p sek dah..tp memandangkan kecintaanku pd ilmu sebegitu tinggi aku sanggup..2 diaaaaa hahah...nak dekat spm dah...lg brrapa ari nak spm rugi la x pi...n hasil result gue begitu membanggakan....bm 7,bi 6,sejarah 8,sains 7...hahahahhahaha....2 result dlm mimpi..alhamdullilah....hasilnya aku dpt p matriks n truih lanjutkan pelajaran ke prgkat ijazah selepas 2....mmg Allah dia tak bagi semua tp Dia juga x tarik semua...hmmm..ujan mmg 1 rahmat dlm idup aku...rahmat yg sangat manis...yg mengajar aku betapa dlm keadaan kesulitan itu akan ada kemanisan d penghujungnya...impianku bergelar top 10 di sekolah menjadi.....menjadi pelajar cemerlang mmg penah ku rasa...sangat hebat!!sumanya berpunca drp ujan yang lebat yg menjadikan aku lebih cekal bahawa takdak satu pun yg tak boleh..suma boleh!!yg penting pecaya pd kekuatan diri di tambah dengan pertolongan Allah....Thank You Allah......!

Friday, November 4, 2011

JANGAN LUPA NAMAKU.........

Friday, October 28, 2011

ANTARA CAMERON,CHINA,EGYPT N JORDAN UMMI PILIH ACEM UCUKKKK2222





arini dah 28.10 makna kata bih krg 2 weeks g holiday!yeahhhhhhh i like skul when it cloz...kakakak..tp menyampah gak cuti mesti koop kena bukak gk tyme bli buku n muka lain xdak muka ni ja laaaaaa yg akn jd penunggu kat koop...boring dok ngan bdk2 2 dok membungkuih buku........cemuihhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



pic ni acem dan ummi di kameren bak kata tok..bkn cameron hokey...kameren..hahahh..acem konon pakai lagu 2 konon sejuk tp panasnya mengalahkan dok kat gurun kalahari..sj eksen ujan la kot..ummi pakai baju nipis bawak baju sjuk tp abah kata wat malu ja pakai baju sejuk bkn dok kat switzerland hahahha..poyo la abah..ummi saja ja bawak kot2 tok n tokwan sejuk



dh 3 kali naik kameren boring gila tp p naik gak la tok ngan tokwan x besa p situ katanya..kesian...bawak la nnti org2 lain x ble caaa kata tokwan..hahahhaha..sonok betoi tok bli sayoq mcm2 dia borong tgn ummi kebas gilo dok dukung hg la kajem tidoq plak lg tambah berat...huhuhuuuuuuuuuuu....



suasana kameren yg x bes langsung....baik pdg menora lg bes..arap naik tinggi2 atas bukit gunung bagai tp cam hareeemmmmmmm.....tgn manusia yg menarah tanah bukit menjahanamkan ekosystem natural bumi menjadikan bumi sakit truih yg sejuk jd panas...lain kali tarah la byk lg....tuko cameron jd bandar neraka...



malas nak jln2 tapi pikiokan kan kamu la kajem ummi pun gagah gak la jalan2..cian dok teperap kat umah mcm kucin malas..tau kucin malas?cam teh kat umah opah..tau mkn..soh wat keja tatau..tidoq ja kejaaaaaa..tau mkn tidoq mkn tido bek jln2 lg baguih...........



huh!!igt nak jln2 kat jordan n egypt...kat skul depa wat rombongan p china 1400 murah bangettt ni kalu ummi solo mmg dah lama ummi p..hahah poyo!!china x bes tp kalu org sponsor ummi p laaa hahah cam cilanat ayat gua!..tingin p jordan n mesir ni acemmmm..sok acem keja baguih2 jd lelaki yg ensem bergaya keja hebat2 bawak ummi tau..tak bawak ummi karate tengkuk..huhu 2 pun kalu ummi masih diberi peluang hidup di bumi fana ni..tp benar2 berharap...ummi dipanjangkan umur unt melihat anak2 ummi membesar dpn mata ummi yg rabun ini..hukhukkkkkkhukkkk...


antara suma2 tempat yg ummi pnh jelajah..stat dr smka al-irshad(ni tmpat budak pandai bijak bestari cam ummi ok hahahah poyoooooosssss),kolej matriks legenda n kolej matrix ponsu 1000(tmpat study ummi haippppp ni tmpat bdk baguih2 ok hahha),upsi(ni lg tmpat bdk pandai..ampa jgn wat serabut noo sini p balik..hahahah bengong),miri,kota kinabalu,kuching,brunei,singapore,(ni tmpat jln2 bkn belajaq nmpak sgt ummi mengaji singkat ja tp jln banyak cuihhhhhhhh)antara suma2nya.....tmpat paling bes adalah di atas tilam kecik tidoq x sedaq diri ..2 la yg paling bes n paling abah jaki ngan ummi bila ummi tidoq lama...pe cerr hahhaahah paling bes bersama si dia dan acem...abah perasan la 2 kata dia si dia 2...hahahah tp mmg dia laa..hahah ayat kontrol maut



ummi merepek gila mlm ni sbb boring cap ayam

Monday, October 24, 2011

I STILL MISS THE GOOD OL' DAYS....HUHUHUUU

ni pic zaman brgelar mahasiswi di upsi...dr kiri leno(anak sorang rania),hasni(anak sorang qalif),hude(anak 2 laki xtau nama ppuan nama iris),zana(masih menyolo cinta putuih cinta putuihh huhu takda jodohhh..ada yang terbaik menanti dia rasanya..kuasa tuhan),yana(anak 3 suma xtau nama coz dh menyepi),aku(camni laaaa...) n izah(anak sorang nama hafiz aiman) n tukang snap poto ni si salwanis(anak sorang aadam)..ehhhhhh shu tetinggaiii hahahah shu(anak sorang alesya comin soon bln 11 ni)baguih2...suma hepi2 dgn family tersayang...masa yang jauh meninggalkan kita suma tp ikatan ukhuwwah sentiasa berkekalan di hati ni...harum subur sentiasa ...harum bau persahabatan yg terbina insyaAllah akan aku simpan
selamanya...


huhuuu...terasa cepatnya masa berlalu...rasa mcm aku ni masih dgn spek mata besaq,kain sekolah kale biru yg labuh konon style cuiiihhhhhh!!!!,kasut itam bertali putih,suar jins kaki besaq,beg silang,...zaman yg dah lama aku tinggalkan upanya.....cepatnya....rasa cam baru bis jawab soklan spm pastu meronggeng ngan kawan2 ke summit n tiba2 aku dah ada sorang anak lelaki yg sgt2 tomei...hmmm..al-wakt kassaif kata pepatah arab...waktu spt mata pedang kalo kita x potong dia,dia akan potong kita..hmm...seni balaghah yg sangat indah..mmg benar!!










zaman mudaku dipenuhi dgn belajar..belajar belajaq belajaq cemuih abih spm'99 sambung matriks stat jan 2000 sampai 3 2001..bln 5 2001 plak sambung p mangaji kat upsi stat mei 2001-mei 2005....kenangan yang indah zaman belajaq...dgn dpt suma geng2 sekepala mmg terbaekkkk...gua takkan lupakn lu org la geng..suma dah beranak pinak..bahagia dgn family masing2..hmmm..masa emas yang berlalu meninggalkan sejuta memori yang indah........
















Wednesday, October 12, 2011

SAT JA MASA BERLALU....

SAT nya masa belaluuu....my son alredy 1yr1mth....n sikit masa lagi kami akan dok bersama sepeti sediakala..aku,suami n anak..lengkap rasanya..pengasuh dh dicari n dah dpt..insyaAllah dlm masa tedekat ni acem akan dok dgn pengasuh baru..syukran jazilan my sis nur haslina krn sudi menjaga acem dr lahir sampai skrg...waktu berat baru 1.8kg hingga skrg 7.5kg..dah semakin sihat n semakin nakal my lil'...dulu rasa takut,gentar,sedih suma bercampur baur bila mengenangkan anakku yg satu 2 dpt ka membesar mcm baby lain...mampukah dia setanding dgn baby lain yg sihat...takut bila kdg2 dia susah nak nafas..inhaler 2 la peneman ..takut dgn segala kemungkinan...smua ada dlm pala ni..mlm2 bila dia tido aku akan tgok dada dia bergerak ka dak..terjaga tgh2 mlm cepat ja tgn ni gagau rasa dada dia..teruknya aku....tp terpaksa mcm tu...aku takut dgn segala hal...hmmm...Alhamdulillahhh ya Rabb...Kau Maha Pelindung..Maha Mendengar Do'aku...Maha Penenang hati yg tgh gundah gulana....
ramai yg kata anak ini anak yg bijak...mmg bijak..paham segala kata2 org..pandai bezakan segala arahan dlm usianya yg tak cukup bulan 2...Terima Kasih Allah...

Thursday, October 6, 2011

TAJUK BLOG X BLE BLAH

hariiiii hariiiiii bagaikan belariiiiiiii bagaikan tiada sapaaaa yg peduliiiiiiiiii lalalalal-lagu wings.
ari yg indah ari yg ceria ari yg berkat...my son tgh lena x sedar diri...umminya boring tambah penin sikit2..tp dok taip blog g....rasa cam x bes la plak out luuuuuu

Wednesday, September 28, 2011

benarkah dlm dunia ni ada keredhaan dlm cinta...??peristiwa yg berlaku arini begitu menyentuh ati aku yg kecik ni...sgt tersentuhhhh....bukan tersentuh sampai nak menangis sedu sedan tp trsentuh & rasa ohhhhhhhhhhhhhhhh ada nu jd lagu tu kat sini..hmmm..terpikiaq la gak kat kepala otak aku yg serabai ni apa jeniskah wanita itu sanggup bermadu kasih...jenis yg sanggup betoi2 ka atau sanggup dlm keterpaksaan atau sanggup hingga mencecah hendak capai keredhaan Illahi............ada ka lg cinta mcm 2 la ni???????kalau aku d tempat wanita itu...maaf...aku x mampu untuk duduk di bawah payung mas apatah lagi merasa pegang payung 2..aku bukan wanita itu..kalau jd begitu maka bergegarlah arasy -Nya lagi..terpaksa aku jd begitu......kalau aku di tempat wanita itu....aku x sanggup wahai Allah...jgn la aku diuji seperti itu...ujilah aku dgn perkara yg mampu aku tanggung dan telan sendiri bukan ujian semacam tu....aku bukan orangnya..ya Allah ampunkan aku kerana berbicara spt ni.....hmmmm...
apa yg ada ya dlm hati wanita 2??trtanya2 aku...mgkin ni rahsia antara Allah dgn hambaNya..keredhaan dlm cinta kah???atau cinta dlm keredhaan???

mcm mana pulak dgn lelaki tu yg sanggup bahagikan kasih mencari cinta yg baru???huhuhuuu..sanggupkan sang lelaki sebegitu...kalau aku jd lelaki x sanggup aku mencari cinta yg ke dua..cukuplah setiaku sampai ke mati..tp itu kata2 krn aku wanita..mcm mana kata2 kalau aku ni sorang lelaki..berbeza......hmmmmm...tp yg pasti setiaku sampai ke mati..moga Allah memelihara kata2ku ini dan simpan sbg perjalanan takdirku...insyaAllah....!

Thursday, September 8, 2011

2 DIAAAA UMMI CIPTA RANGKAI KATA NAMA ANAK UMMI NI CAYANG2 BUCUKKK MACAMM

K-Keranamu semangatku


U-ummi menjadi seteguh karang





M-melahir,mendidik,membesarkanmu


U-utusan amanah untuk ummi dan abah


H-hari2 kami penuh warna-warna indah


A-anugerah turunnya ketika dlm sendu doaku


M-menghadiahkanku sinar pd 3 malam Ramadhan terakhir


M-menyinari seindah bintang suria di langit Luh Mahfuz


A-Antara rasa kasih,cinta ku simpulkan keduanya


D-Dalamnya penuh lautan kasih dr Dia Maha Sempurna





K-Kehadiran yang dinanti


H-Hadiah kepada sebuah penantian yang panjang...


A-Aku tunduk pada kuasaNya


Z-Zat Yang Maha Pengasih dan Penyanyang


E-Eratkan pautan antara dua hati kami


E-Ertikan segala rasa cinta kami


M-Mahar cinta yang teragung

A-Antara kamu dan abah

N-Naluri ummi memilih kamu berdua...

N-Nada kasih kita kan slalu senantiasa seirama

A-Asyikkan dunia dengan melodi cinta kita bersama

J-Jaringan kasih yang terus bertaut

M-Meninggalkan satu kesan yang abadi...

I-Indahnya akan terus berlagu segar hidup berjalan dalam rentak nadi ummi selamanya.....

Kamulah Ku Muhammad Khazeem An-Najmi ummi dan abah......lotz of luv muahhhhhxxxx!!

Wednesday, September 7, 2011

IKUT KALENDAR GREGORY ACEM 1 YR!!!

tarikh 7/9/2010 ialah tarikh rasmi ikut kad beranak...takda yg istimewa bulan september ni...kata lagu greenday "wake me up when september ends' heheheh...lagu ni dedikasi unt ayah pencipta lagu ni sbb ayah dia meninggal bulan 9...dia takmo hadapi bulan 9 jd dia nak hibernasikan diri cam tupai..dia soh org plak bangunkan dia pas bulan 9...huhuuuuu....penuh ngan metafora,hiperbola dan segala2 perumpaan yg melampau2...huhuu..poyo!!!aku takmo tido bulan ni cam pencipta lagu ni..sbb bulan ni aku beranak..:>,,,tiada yg spesel...

tp yg spesel..sgt spesel bukan bulan 9..tp bulan Ramadhan anakandaku yg dikasihi dilahirkan..jd aku akan ikut bulan Islam tarikh sebenar kelahiran anakku itu...bulan Ramadhan bulan keberkatan yg sentiasa akan ku ingati sepanjang hayatku...bulan pemberiku dugaan yg sangat hebat dan aku mampu mengadapi dugaan yg hebat itu dgn semangat yg aku taktau dpt dr mana yg tersangat luar biasa...

bila aku bukak balik segala video2 dan pic anakandaku waktu dia di hospital g dgn segala urat wayar berselirat kat bdn dia aku jd kecut..takut....akukah yg tangkap dan rakam segala video tu??...akukah yg sabar menemani tepi peti kecik itu.???..akukah yg setiap ari mendengar dan baca laporan perubatan anakku yg kdg2 sangat menakutkan itu???...akukah yg melihat anakku setiap pg setia mendengar suara kecilnya menangis meraung sewaktu darahnya diambik???...akukah yg setia menemani dia sewaktu tangannya yg kecik menerima sepeket darah segar sebanyak 4 kali.????..akukah yg lihat tangan dia membengkak kesan suntikan segala macam ubat.???.akukah yang terkesima berlari menyerahkan dia pd doktor pd waktu pagi yg aku takmau ingat sampai bila2 bila selesai ku suapkan ubat dia terkulai tak bernafas...dia apnea lagi.......aduhai akukah itu.????...akukah yg tabah itu...akukah????ya Allah......andainya sekarang ni aku diduga sebegitu mampukah aku menjadi sekuat,setabah itu lagi......akan adakah lagi semangat luar biasa itu???......benarlah kata org tua2..kasih ibu membawa ke shurga....mmg kerana kasih la aku mampu memiliki semangat dan ketabahan luar biasa itu...kerana dugaan ditimpa terlalu berat mmg Allah akan kurniakan segala kekuatan itu sebagai perisai,sebagai benteng supaya aku seorang insan biasa dan sangat tak sempurna ni mampu berpaut,berdiri dan tabah di sisi dia...

SELAMAT ULANGTAHUN KELAHIRANMU ANAKKU...7/9/2010...KAMU SEMANGAT UMMI!!

Friday, August 26, 2011

HEPI UR BLESS DAY KHAZEEM AN-NAJMI...

ALHAMDULILAHIROBBIL 'ALAMIN.....syukur pd Allah penguasa sekalian alam...Yang Maha Pengasih dan Penyayang...raja pada hari pembalasan...kepadaMu kami sembah dan kepadaMu kami memohon pertolongan..tunjukkkanlah kami jln yang lurus..jalan org2 yang kau redhai..bukan jalan org2 yang sesat....





ummi mulakan post pd hari istimewa ini dengan maksud dr surah AlFatihah...penghulu segala surah...selamat ulangtahun kelahiranmu sayangku....kamu dah setahun...semusim ramadhan yang lalu tanggal 27 Ramadhan kamu dilahirkan menjenguk dunia ni ...mengisi segala ruang kekosongan dlm hidup ummi dan abah..kamu yg sgt indah..kamu pemberi bahagia...meriahkan dunia ummi dgn lagu kisah hidupmu yg sgt memilukan...tp lama kelamaan menjadi sgt bahagia...

teringat kisah ambulans,seorang doktor ,seorang nurse...2 insan yg punya hati sewangi shurga mungkin bg ummi...yg setia menemani ummi sepanjang perjalanan dr hospital sbrg jaya ke hosp ipoh...yg menyelimuti hati ummi dgn kemesraan,kesabaran..mereka sgt baik hati...doktor syafiq yg sepanjang perjalanan yg mengambil masa hampir 2 jam terus sabar memeriksa nadi ummi...nurse yg cantik yg tinggi kesabarannya setiap 30 minit menyuap ummi sebiji ubat penahan kesakitan...yg setia memberi ummi tegukan air bila masa ummi minta...yg sepanjang perjalanan memegang erat tangan ummi..mungkin unt menghilangkan sedikit kegusaran dlm diri ummi...ummi puasa hari tu..sgt lapar tp air itu la yg menghilangkan dahaga ummi...ubat itula makanan buka puasa ummi..hmmmm...ummi tahan kerana kamu ada dlm diri ummi ..kamu yg memberi kekuatan...

lg 20 minit sebelum sampai d ipoh,nurse tiba2 menangis..dia renung ummi..ummi tak terkata apa...kenapa???dia menjerit surug doktor cek ummi..rupanya jantung kamu berhenti berdegup...doktor syafiq kelam kabut ambik alat pengesan jantung 2 dr tangan nurse tu terus dia cek2 perut ummi..lama..5 minit...nampak doktor syafiq berusaha cari degupan jantung kamu...ummi diam..n terus berdoa...jangan tinggalkan ummi....jgn tinggalkan ummi sendiri...nurse tu terus menangis....mungkin kesian tgok ummi yg sgt dhaif dlm keadaan mcm tu...pd saat tu ummi menerima apa adanya yg bakal berlaku...ummi dah tak daya...ummi makin lemah..tp Alhamdulilah...ummi dpt mendengar degupan jantung kamu...doktor syafiq dpt kembali rentak jantung kamu...ya Allah..........Kau sangat Hebat....kamu takkan tinggalkan ummi kan.......

sampai arini ummi terkilan..terkilan sbb taktau nama nurse yg punya hati indah itu...tak sempat ucapkan terima kasih....tp jumpa kembali doktor syafiq di wad pediatrik bm waktu appointment kamu...ummi tegur dia ingatkan dia kisah kita dlm ambulans..dia teruja melihat kamu..tentu dia tak sangka anak itu adalah kamu...kamu yg sgt aktif,yg tak reti duduk diam....trima kasih doktor syafiq dan nurse yg taktau nama....semoga Allah memberkati hidup mereka..

ini kisah kita ....kamu simpan BAIK2...kisah kamu hero ummi yg amat ummi cinta..SELAMAT ULANGTAHUN KELAHIRANMU YG PERTAMA...UMMI SAYANG KAMU...INFINITI..TIADA PENGHUJUNGNYA...

Wednesday, August 17, 2011

Alhamdulillahhhhh....darah acem ok!!!syukran ya Rabbi



Alhamdulilah........................sempena ramadhan yg bahagia dan penuh keberkatan,acem dah tak payah telan ammonium citrate,asid folic n multyvitamin...budesonide pun ble bg sekali sj..inhaler blue bg masa batuk n selesema sj..penapasan acem dah ok...Alhamdulilah....setakat ni...arap diagnosis2 akan dtg x da lg berita2 yg menggusarkan hati ummi...insyaAllah...acem mesti membesar mcm baby lain..walaupun sgt lambat....tp xpa...acem kuat!!caiyok...dlm usia acem 11 bulan..gigi pun tak tumbuh g...huhuu tp xpa...ummi terima sbb acem bukan baby biasa..kamu baby luar biasa yg idup n bertahan secara luar biasa...kamu akan bahagia dlm dakapan ummi...ummi akan pegang janji2 ummi walaupun diri ummi ni tak sesepurna manapun....kamu amanah Allah yg ummi galas...amanah yang mendidik ummi menajadi insan yg lebih baik dr semalam...insyaAllah...

Friday, August 12, 2011

MY CAR PHW 2254 MASUK WAD ICU.....HUHUHU

SODIH DEN keta kesayangan keluarga masuk wad...huhuuuuu...tahun ni keta masuk wad..taun pas tuan dia yg stay kat wad...hmmmm....anggap sj la kafarah dosa...x perlu apa nak dikesal or disedihkan...manusia ciptaan Tuhan pun masuk wad,inikan plak kereta ciptaan manusia yg sangat2 tak sempurnanya...sekali skala biaq dia bemalam lam wad..tp yg x besnya insurans lari aaaa..taun depan kena bayaq banyak..huhuu baru nak enjoy dpt diskaun lari plak ncb nya......huhuuuu...Allah kalau nak tarik nikmat 2 sat ja...hukuman unt umatNya yg terlalai ni..jd mohon sj la doa pdNya yg pemberi masalah dan Maha menyelesaikan masalah..kesimpulannya..semua adlh qodo dan QadarNya...aku terima dgn redho..

arini dah masuk 12 ari posa..masih bertahan tak tinggai g..arap x tinggai la...bg period mai ari raya baru bes..tak yah ganti hohohoooooo......ari slasa ni mcm besa kazem my litle crab akan jumpa docto tercintanya miss su..huhuuu...doc su cam besa akan pegang itik mainannya dok tayang2 la kat kazem..kazem pun dgn penuh fokus mengambil n trus masuk mulut ..yeahhhh bite it my sonn..n rasanya kali ni dia bg lg itik 2..manjang itikkkkk...huhu..n ummi rasa berdebar2 tunggu kptsn darah acem tau...arap2 doc su akan cakap...'ok...tak payah mkn ubat dah...'yahooooooooooooooooooooooo....lega ummi...takyah dah acem minum ubat2 tuu...hmmm...Amin....ok doc su...on tues ur litle crab wil grab ur ducky n bite it like usual huhhhh...

Thursday, August 4, 2011

MENTANG2 DAK DAK KEJA AKU DOK WAT RELEK NUUUUUU

APA NAK TAIP BLOG NI....ARI NI KENA TAIP GAK SBB NAK AMIK BERKAT ARI JUMAAT PERTAMA BULAN POSA...HAAHAAAAA POYO CAP AYAM LA CIK NOT HAYATIT NI.......KEJA PA LG TAK SIAP..MARKAH KEJA KUSUS KH DH SUBMIT,PANGGEI PN KHOR SI GURU CEMERLANG CERAMAH PERDAGANGAN MAI SEK GUA DAH SETEL,OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO BUKU RANCANGAN MENGAJAQ TAK WAT ABIH GGGG HAHHAAH~~~~~BLOG PALING TERUK CAP CIPAN PNH AKU HASILKAN ARINI...CEMUIHHHH2222222222.......

Monday, August 1, 2011

SELAMAT DATANG BULAN KEMULIAAN....

Ahlan wasahlan ya shahr ramadhan mubaraq...Alhamdulillah syukur kpdNya yg sudi bg peluang kat aku nikmat umur unt sama2 dgn org muslimin lain sambut bulanMu yg mulia semulia2nya n..bulan keberkatan...bulan lebih baik dr 1000 bulan krn dalamnya ada malam paling spesel paling ditunggu lailatul Qadar yang memberi pahala berlipat kali ganda pd manusia yg berjaya menemuinya........aku ada ka nak jumpa mlm ni??bangkit malam semayang tahajud pon liat ...huhuuuuuuu aku rasa dh 29 tahun malaikat jibril turun waktu mlm ni tgok aku takdak wat pa pon..tolak umuq sebelum baligh bih kurang 20 tahun gak la dia turun tgok aku hambaNya yg liat...dok melingkaq tidoq ja...dulang bekalan aku pon takdak la lagu niiiii...huhuuu..terpikiq apa la yg malaikat tu kata kalu mlm2 sebegitu ada hamba Dia yg wat maksiat wat zina dok berkaberet kat kelab malam..tonggeng botoi arak....nauzubillahhhh....takutnya dgn bala...hmmm moga insan2 itu diberi peluang unt taubat..peringatan unt aku jugak...yg tak wat amal cukup ni....dan peringatan unt anak ummi jugak yg baca blog ummi ni nanti...ingat pesan ummi..dunia hanya hiasan semata2...ummi tak mau kazem mewarisi kemalasan ummi...kazem mesti lg hebat dr ummi ok...warisi kehebatan tok tijah kamu yg tak henti2 wat amal ibadat, warisi tokwan haron kamu seorang qari hebat zaman muda menang byk hadiah sbb baca quran(sampai la ada piala2 dia sesetengah ja yg lain dh ilang tau sbb umah tok ngan tokwan kawasan banjir dh kena bawak lari ayaq masa bah ), tokwan seorang ustaz yg sgt baik ati, seorang imam zaman muda sampai tua ,seorang pembaca qutbah tiap kali semayang jumaat n raya,tp syg kamu tak dpt tgok dah kehebatan tokwan, tokwan dah bersara 5 tahun yg lalu sbb masalah kesihatan,opah yg semayang tak tinggai,tokwan sahak yg rajin p masjid...pukui 5.00 dah mandi siap2 p masjid subuh...kamu harus warisi semua kemulian2 itu dan jgn warisi kemalasan n kedhaifan ummi ni...

balik pd bulan posaaa aiseyy ummi borak ja lebih nuuuu...lari fakta dah ni hehehe...teringat plak zaman muda2 dulu rajin nya aku p masjid..(ummi bahasakan diri aku..sbb ni cerita ummi plak..)...hmmm...bulan posa tak pnh tinggai terawih mesti qatam quran 30 juzuk..masa 2 aku dok belajaq kat upsi..rajin tak kira dah laaaaa...haaha tp sayangnya..la ni 1 juzuk pun aku x dpt abihkan...rasa payah sgt..liat....bukan sbb faktor jaga anak tp sbb faktor M.A.L.A.S...apa nak jd ntah..rasa makin hari quran makin jauh...dia tinggaikan aku jauh...rasa terkoyak surah2 quran dr hati ni..sikit2....lama2 ilang..sbb 2 ada sesetengah surah yg boleh aku hafaz dh tak berapa nak cekap dah baca.....mujuq surah yasin masih igt lagi..tak tengok pun ble lagi lekat di mulut..Alhamdulillah...........n masih lagi paham sesetengah maksud ayat tu..Alhamdulilah...berkat belajaq bahasa arab dr tingkatan 1 sampai 5 masih berguna lagi...hmmm dan kamu kazem,anak ummi...kamu mesti kuasai bahasa arab lebih hebat dr ummi ok..ummi akan hantar kamu belajaq bahasa alQuran ni bila kamu besaq nnti..insyaAllah...ummi hanya merancang...sbb tu abah kamu selalu tanya ummi maksud ayat2 dlm bahasa arab..alhamdulillah..ummi boleh bgtau dia..ada yg susah tu x dpt la ummi jawab...baru2 ni abah tanya ummi apa tu maksud 'Huthomah'...hmmm soklan kacang ja tu...jawapan dia kazem cari sendiri ok..;p..abah tu maksud alFatihah pun tak ble igt g...hmmm..abah cuba la slow2 igt ok...nnti org tanya senang...insyaAllah..nnti2 kalau kazem ada mslh ummi ble tolong sikit2..ummi cukup suka kalau org tanya ummi maksud dlm bahasa arab..walaupun x berapa terer tp masih ble jawab skit2..2 yg bes...kira ummi ni pro gak la hahhaahahha

n harap bulan mulia ni mampulaaa diri ni unt kembali memeluk kitab suci quran dan membacanya...sbb tu tahun ni aku volunteer masuk tadarus quran..tahun lepas tak masuk sbb mengandung..mcm2 masalah....darah kuar la...apa la...huhuuu terpaksa rehat lebih..tahun ni aku nak stat balikkkk caiyokkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk............sesungguhnya niat pun dh dpt pahala tau...tambah lagi pahala den ahak
sesi bersama kazem plak..ahakkk...apa la ummi ni..taun pas masa ni la ummi mengandungkan kazem..masa bulan ni dh masuk 7 bulan...letih ummi tau..sbb 2 taun pas 16 ari ummi tinggai posa..huhuuu letih bona ummi...abah mrh ummi tinggai posa...relek la org posa mengandung boleh apa tinggai posa...jnji qodho ja...org tak posa takdak masalah apa pun melambak2 ada kat pasaran lagi teruk kan....naik van jenazah ramai..yg tak tertangkap tu camna citaa???yg sorok2 mkn..umuq dah tua bangka anak berderet2 lg tak mau posa....heiiiiiiiiiiiiii geram toi la ummi ngan org lagu tu rasa cam nak boh penampaq jepun ja...wat dosa ntah apa2...kazem jgn lagu tu ok..posa mesti penuh..seorang imam seorang pemimpin rumahtangga mesti posa ok!!igt tuuu teringat cita kwn2 abah kat sekolah dia ada yg tak posa....huhhh selamba p kedai nasik kandaq bli nasik..pastu balik umah wat2 letih kat bini..camtu pun ada..jauhkan segala kemungkaran tu dr keluarga kita....Amin...Alhamdulilah,,,ummi dah selesai ganti posa yg ummi tinggai....syukur...

bulan ni gak taun pas pak ngah ghani kamu meninggal....ari ke 7 posa...hmmm...selamat dia dr seksaan kubur sebulan..rahmat unt hamba2nya yg terpilih...masa ni kazem dok lam perut ummi 7 bulan..kesian pak ngah tak sempat tgok kamu....hmmm...n bulan ni jugak kamu lahir tau...mlm 27 ramadhan....mmg kamu bertuah lahir di bulan yg mulia..penghujung bulan posa pulak tu...mlm 7 likur org melayu kata....hahaha mana da 7 likur bida'ah suma tu...tp 10 mlm yg terakhir kata periwayat2 hadis mmg mlm turunnya malaikat jibril..membentangkan sayapnya seluas angkasa dan pencatat segala amalam kebaikan manusia unt di bawak naik ke arasNya..yg ni ummi setuju sangat....dan alhamdulillah kamu tak sempat2 sgt dah nak kuar n pilih mlm 27 ramadhan ya..mlm yg ganjil mlm yg dijanjikan lailatul qadar unt hamba2Nya...kdg2 ummi terpikir masa kamu dilahirkan tu mungkin mlm tu mlm lailatulqadar....sbb kamu lahir dgn segala keajaiban....kamu yg doctor kata tiada harapan nak hidup...penuh dgn segala komplikasi..Alhamdulilahh syukur selamat..bebas dr segala yg ummi takutkan...takut dgn kehilangan kamu..mgkin sbb doa ummi yg tak putus2 dr mlm tu....dan Dia mendengar segala keluh kesah ummi lalu doa ummi dimaqbulkan...mungkinnn kah mlm itu lailatulQadar?????mungkinkah????ummi tak pasti....kalau benar..Alhamdulilahh bertemu jua ummi dgn mlm tu...kalau tak benar...pun masih Alhamdulilah.....memberikan ummi kesempatan melahir,menjaga,membesar,mendidik kamu seorang pejuang hebat.....dulu ummi simpan nama ni Khaulah Al-Azwar..unt nama anak ummi...seorang pejuang wanita berkuda zaman nabi yg hebat dlm perang....tp tak jadi bagi sbb maksudnya yg kurang sesuai...khaulah maksudnya anak kancil...takkan nak boh nama binatang kat anak ummi ni...lgpun kamu lelaki.....tak sesueiiiiii tau...dah2 ummi nak out ada kelas dah ni

Monday, July 25, 2011

JORDAN N EGYPT

TERINGINNY gue nak p 2 tempat bes tahap asbestos niiiiiiiiii jordan ada kota merah..kemegahan yg kini jd pedoman unt tatapan manusia akhir zaman..mesej:jgn langgar hukum Tuhan!!!...hmmmm..n egypt..mennyelusuri sphinx n piramid2 mesej: sama spt dia ats...tinggalan kaum2 dahulu yg dibinasakan..jgn langgaq hukum Tuhan!!!owhhhhhhhh betapa gediknya ummi nak p sana...........huhuuuuuuuuuu bila nak p niiiiiiiiiiiiiii,,,,,,,,,,,

Saturday, July 9, 2011

ZAMAN RUMAJA



















pic 1 torqouise kale my wedding day @jarak on december 2007 pic 2nd wif hubby our ijabqabul day n 3rd wif my frenz mrs fauzi on 19 august 2007..oh myyyy myyyy myyyyy.....cepatnya masa belalu......really tired n need ur shoulder my love 2 rest...unt segala banyak dugaan n cabaran yg kita tempuh.......aku dah letih berlari....sgt letih but life must go on..huhh!!really2 de tired one......phewwwwwwww..byk pulak masa unt aku tulih pada blog ni..dulu masa belajar buku yg jadi catatan merapu aku skrg technology yg ada perlu digunakan wisely unt wat catatan plak secara digital...hmmm..seee..perjalanan yg panjang begitu byk perubahan yg ada...hukum marginal???tp tu kan ka hukum pengurangan bukan perubahan kot??heheheh lupa seh ekonomi dah 12 tahun tnggai.....

acem tido lena ngan abah skrg ni.....ummi plak boring wat assignment abah...huhuu..sangat2 boring..umpama ummi plak yg sambung blajaq bukan abah..nu abah terbongkang tidoq...tesis oh tesis........moga cepat aku dapat siapkan esok.Amin.......


hmmm acem..rasa sangat nyaman dan bahagia bila tengok kamu tido..sgt comey....so cute son...anugerah Allah paling indah untuk ummi...sgt aman tenang....u steal my heart..tetiba terflashback balik segala2 yg lama tentang kamu dan ummi...ummi penat berlari..berlari dgn segala ujian..dengan segala dugaan unt ummi...terpandang parut2 di tangan dan kaki bekas2 kena cucuk masa kamu di hospital dulu meninggalkan kesan yang juga berbekas2 di hati ummi..parut yg juga ada di hati ummi akan sentiasa ada sampai bila2..luka di hati ummi tiap kali doctor cucuk tgn kamu cari line,ambik darah tiap2 pagi hampir 2 bulan,kamu yang setia menyerah diri dgn segala bunyi tangisan pilu mmg melukakan hati ummi..meninggalkan parut yang berpanjangan..ummi bawa sampai bila2....hari tu kat kedai mkn ada makcik tu tegur tgn acem nape mcm tu..kena kudis ka??ummi selambe jawab bekas kena cucuk....trus makcik tu oooooooooo bulat ja mulut dia n diam...hehehe..ummi tak kisah dia paham ka dak apa yg ummi bagitau..tp dlm hati ummi ckp bukan setakat kudis lebih dr kudis..kudis yg selamanya dlm hati saya boh penicilin pun tak ilang tau...hmmm..n terdengar kat sekolah kwn2 ummi dok cerita kesian kat anak2 depa mkn ubat 2,3 jenis demam.,batuk...biasa la tu kan acem...acem lagi la...dr lahir sampai skrg dh masuk 10 bulan setia dgn 5 jenis ubat yg perlu ummi suapkan setiap hari,ammonium citrate unt anemia,asid folic n multyvitamin,aerosol budesonide n aerosol inhaler perlu kamu hirup n sedut tiap2 hari bagai makanan ruji kamu..kamu tak kisah kan...hehe..apa sgt la ubat demam,batuk tu..kan?kan??kamu memang pejuang hebat ummi..sangat hebat dr anak2 yg ummi kenali.....


sangat hebat kerana bertafakur dlm peti hampir 2 bulan,,,dengan segala kisah yg perlu ummi dengar tiap2 hari dr doctor yg merawat..ada berita gusar,ada berita menghentam hati ummi,ada berita yg gembira,ada berita yang segala2nya......ummi sangat penat acem.....tp ummi tak pernah pun penat untuk ada sentiasa di sisi kamu.....setia sentiasa berjuang bersama2 anak ummi ni.........ummi lelah tp lelah kamu lebih hebat dr ummi..kamu sentiasa kuat melawan segala yg telah ditaqdirkan unt kamu........ya Allah.....terima kasih mengurniakan aku seorang anak yg sangat melangkau batas sempadan nalurinya berjuang mengikut jalannya sendiri..kamu mmg benar2 mendengar do'aku........ya Allaah.....moga satu hari kamu akan jadi ar-rijal yg soleh seorang imam yg zuhud..kerana permulaan penciptaan kamu yg sgt hebat,dengan segala dugaan yg kamu terpaksa tempuh dengan hebat..insyaAllah...berkat do'a ummi kamu akan kekal hebat sebagai mukmin seorang haffaz alQuran..itu do'a ummi....

MY REAL WARRIOR...TRUE WARRIOR!
















WAJAH PEJUANG HEBAT LAHIR KERANA ADANYA DZAT YG MAHA PENYANYANG..................


2 line merah di kit ujian urine ummi amat membahagiakan..setiap bulan ummi beli kit tu..tp setiap kali hampa...1 line..tp ummi redho bahagia ummi akan datang nnti...bahagia yg dtg bersama ujian hebat untuk ummi....tp ummi tak kisah..ummi terima segalanya kerana ujian kdg2 boleh kafarahkan dosa2 kita...igt lg mlm tu ummi try kit..coz ummi rasa x selesa..rasa sakit di bahagian breast berdenyut2 mgkin menandakan kehadiran kamu tp ummi taktau pun..ummi rasa semacam..ummi pun try...masa 2 di umah opah kamu..tp sayangnya 1 line..hmmm ummi sedikit kecewa mgkin tiada lg rezki ummi...seminggu kemudian ummi try lg di umah kita kerana ummi rasa sgt pelik dgn perasaan ummi..ummi rasa kamu ada sebenarnya dlm rahim ummi cuma kamu tidak mahu kehadiran kamu ummi tau...tp ummi tau anakku....dan Alhamdulillah.......2 line ..u show ur true colour my son...ummi rasa macam nk melompat..ummi tunjuk kat abah..abah kata "kit tu rosak tu............2 la beli lg yg murah..."huhuuuuu....ummi sikit terpengaruh ngan abah trus ummi baling kit tu masuk lam tong sampah..sok ummi nak bli yg mahal skit.....esok ummi beli yg rega rm9 paling mahal pnh ummi beli..dan tunjuk 2 line yg sama..apakahhhhhhhhhh??itu la abah tak caya ckp ummi...ummi tunjuk kat dia..dia dok kata kit tu rosak..abah soh ummi p klinik cek..ummi p dan doc sahkan ummi pregnantkan kamu....ummi tunjuk result 2 kat abah..baru la dia pecaya..bukan abah tak pecaya..tp dah lama kami tunggu kamu...hampir 3 tahun....tak sangka kamu dtg waktu ummi dan abah dah tak pikirkan pasal anak...kamu mmg hebat...dtg diam2 dlm diri ummi dan membahagikan ummi..bahagia sgt2.......


Tuesday, July 5, 2011

DALAM DIAM UMMI ADA BICARA CERITERA KITA.......





melihat video2 yg dirakamkan ketika anak ummi di spital dulu sentiasa menjadikan ummi seorang yg sentimental tenggelam dlm dunia ummi sendiri...betapa kecilnya anak lelaki ummi ini..dgn matanya yg besaq,pampers saiz niubon yg saiznya hingga ke dada,kulit gelap krn bwh lampu biru selama sebulan lebih,saki baki darah kering yg tak mmpu ummi cuci dr kulit anak ummi kerana faktor keadaanmu berbelit2 dgn wayar dlm peti..hampir 2 bulan dilap dengan kain kapas basah saja..itulah cara anak ummi mandi..sekalipun tak penah mandi...kesian anak ummi 2 bulan tak mandi sejak dilahirkan..hanya bertahan dgn kapas basah yg ummi lap tiap2 ari..kesiannyaa...hanya ummi yg mengerti..kesian lagi org yg melihat..kesian lg di hati uumi tak sama dengan kesian org lain...kesian yg didalamnya ada kasih seluas alam semesta untuk anak ummi...kasih yg infiniti tiada berpenghujung...................ummi tak mampu bercerita kepada semua apa yg ummi rasa waktu tu...ummi diam tp dlm diam ummi ada bicara ceritera kita...










kamu ada kerana adanya Dia Yg Maha Kuasa..Ya Hayyu Ya Qoyyum Ya Matin...kerana ada jugak ummi..kamu ada kerana adanya kasih sayang yg Maha Hebat..ummi persembahkan hanya unt kamu..ummi dedikasikan seluruh hidup ummi sejak kamu diciptakan dlm rahim ummi..ketika kamu belum cukup 12o hari untuk DIA tiupkah roh dlm jasad kamu..dr sejak itu lagi telah ada rasa ini untuk kamu....saat doktor mengkhabarkan kpd ummi dan abah kamu tiada harapan terpulang kpd semangat kamu untuk hidup..jiwa ummi terbang melayang rasa bagai roh dan jasad ummi terpisah...kosong..kelam...tp saat itu DIA yg Maha Kuasa mula berbicara melalui DzatNya...pendarahan d otak kamu mula perlahan2 surut....kamu mula boleh bernafas tanpa bantuan oksigen...mata kamu disahkan doctor pakar bebas dr segala masalah mata...Alhamdulilah..........DIA benar2 berbicara menjawab segala do'a ummi selama ini...sekaligus spt berkata kepada manusia2 pakar itu.."SAPA KAMU UNTUK MENIDAKKAN KUASA AKU PENCIPTA SEKALIAN ALAM...."YA ALLAHHHHHH...SYUKRAN JAZILAN..menerima segala sendu tangisku pd 3 Ramadhan yg terakhir itu......aku SUJUD SYUKUR pd kekuasaanMU...terima kasih memberi peluang aku menjadi seorang ummi untuk seorang insan hebat anugerahmu,amanahmu bernama KU MUHAMMAD KHAZEEM AN-NAJMI...










Wednesday, June 29, 2011

FITNAH DUNIA

HMMM...tetiba cuihhhhhhhh mai kabar2 angin sepoi bahasa ke telingaku perihal hamba Allah ni yg betoi ka apa yg dia cakap itu............??dia yg bercerita pun ada kelemahan tp kenapa perlu bercerita hal org lain....umo dh dekat nak masuk 50 tapi masih lg bercerita sesuatu yg tak pasti...dia nampak ka kejadian tersebut atau dia saja cerita seronok2...sgtla bahaya bagi yg mendengar dan membuat tuduhan pula membabi buta lalu lebih malang lagi yg mendengar pulak menyebarkan kpd org lain sesuatu yg x pasti......astaghfirullahhhhh..semoga Allah ampunkan dosaku yg menaip kata2 ini di blog dan insan2 tersebut........bahaya fitnah dunia sangat dasyat boleh merosakkan ikatan pernikahan itu....perkara yg diredhai Allah mulanya akan menjadi sesuatu yg sangat dibenci allah sehingga bergegar arasyNya.......





yang bercerita pulak menceritakan perihal kwn dia itu yg asik bercerita keburukan sendiri...keluar masuk rumah isteri org suka hati waktu suaminya out station..suma gila punya cita.......gila2..tunggula hukuman Allah..sapa2 yg berzina sebelum kawin yg dulunya suka kuar masuk umah jantan sukati..mau tau aaa...hukumannya 100 kali sebat..tu hukuman dunia..hukuman kat akhirat??tobat nasuhalaaa...moga Allah tima taubat tu..ish..ish..takut aku ahh..yg dah kawin plak berzina ngan pompuan lain lagi dasat hukuman dia..direjam sampai mati...jgn buat main2 la wehhhh...hmmmm...yg diburu dosa2 silam...bertaubatlah anda....sementara masih ada waktu...out!!!gua rimas bukak topik2 camni..n gua tak suka ada kawan lagu ni.....aku sanggup putuihkan tali persahabatan kalo memba gua ada camni tp mujuq takdak setakat ni....Alhamdulilah.......

Friday, June 24, 2011

oooooooooooo abah baca blog ummiiii





haaaaa..abah acem dok baca blog ummi..oooo diam2 aa hahahah..sapa g nak baca blog ummi..abah ngan ummi ja dok baca..abah 2 tau2 ummi ada blog truih boh kat pc dia peberet..org dh tulih blog 2 tahun lepas daaa..skang baru tau..apala abah acem heheehhihi. nnti2 acem n adik2 acem baca tau blog ummi ni..ummi tulih masa umo ummi 27..2 tahun yg lalu..skang ni ummi dh umoq 29 taun 30.5 yg ps besday ummi..tua x ummi??hehe jiwa muda pa










aiseyyyy baru nak tulih blog acem dh meragammmm huhuhu










Friday, June 10, 2011









antara pic 3-3 ni mana ensem ntah kan..coz suma ensem2 hahahah..semua pic ni ada kena mengena ngan aku coz aku kenai depa tp depa x kenai aku..haha poyo ahh..pic 1st kumpulan f4 dr korea..dulu minat gila kump ni..tmbh2 dok layan cita meteor garden lg la tmbah gila..bodo sungguh masa 2 minat kump ni..ntahapa2ntah..jiwa remaja yg x brapa nak cerdik..tp ada kenangan kump ni..member2 zaman upsi dok kata aku muka macam salah sorang ahli kump ni..hahaha pelik????????laki ka aku ni??pa nama ntah aku x penah amik pot..depa kata aku layan ja..mat korea ka aku ni..minah korea ok la gak la cunnn..kakaka..huh geleman den

pic kedua..rncgn peberet gua cave of de golden roses..layan cita ni 1000 kali pon tak jemu coz dok minat watak antagonis dlm cita ni dh tentu la tarabas..hihiiii..lg 1 benda bodo aku wat..dok minat kat mat yahudi ni..apa daaa..dulu sek rendah mmg tahap gila meroyan la minat mamat ni..pe kejadahnyaa???

pic ketiga mr johny depp a.k.a kapten jack sparrow..minat sungguh aku kat dia ni..bukan ensem pun tp dok minat gak,...yg ni sampai la aku minat....whattt theee hill??????ahahahaha..3 pic,suma yahudi aku dok minat,...pa ntah.......



Sunday, June 5, 2011

KAZEM 7 SEPT 2010 4.30 PAGI......

CUTI2 MESIA ANTARA AKU,MY BEST FREN DUNIA AKHIRAT N MY SON AN-NAJMI..KAZEM TAK BYK RENAH MASA JLN2..CUMA NAK DEKAT 2 ARI BALIK DIA BATUK,KAHAK N SELSEMA..SIMPTOM2 BIASA UNT BABY TAK CUKUP BLN MCM ANAK UMMI NI...PANTANG ORG BERSIN MESTI DADA DIA JANGKIT SAMA....KESIAN ANAK UMMI DR DULU SAMPAI LA PARU2 SENTIASA SAKIT...UMMI REDHO


IGT LG PD 7HB SEPT 2010 PUKUL 4.30 PAGI..WAKTU NI PERUT AKU TERBUKAK...RAHIM TERBUKAK DARAH MELELEH..PERMULAAN MENYAMBUT SEORANG PEJUANG HEBAT LAHIR KE BUMI TUHAN NI..UMMI TERKEBIL2 BIJIK MATA MASA 2 ORG DOC BEDAH PERUT UMMI..MASA 2 UMMI TAKDAK PERASAAN..JIWA RASA MELAYANG..YG RASA SELAPIS2 PERUT UMMI DIROBEK N DIBUKAK..RASA MCM PENSEL DITULIS KAT PERUT..NYAMAN RASANYA...KAKI UMMI KEBAS..MATA UMMI TAK NMPAK MUKA DOC..SBB SPEK MATA TAK BLE PAKAI..RABUN TERUK UMMI NI SAMPAI MUKA DOC PUN UMMI TAK NAMPAK..MUKA MISI2 LG LA...SEJUK.......SEJUK SGT...BUKAN MCM DOK DLM EKON MCM DOK KAT KUTUB..SGT SEJUK...BDN UMMI KETAQ..MISI CKP KALAU KETAQ SEJUK SGT BGTAU..DEPA NAK BG PANASKAN BDN...UMMI TAK TAHAN..UMMI CKP NAK PANASKAN BDN..MISI LETAK SATU KAIN APA TAKTAU UMMI TAK NMPAK...LETAK ATAS BDN..UMMI RASA SELESA...PANAS SUAM2..LEGA...



PASTU DOC CKP KAT UMMI KAMU LEPAS NI TRY BERANAK BIASA OK SBB TAK BYK DARAH KUAR..HMMM UMMI ANGGUK.TAKTAU SBB APA..SAJA ANGGUK...KALAU ALLAH KATA UMMI BERANAK BEDAH GAK PASNI DOKTOR TU TAU KA..KAN???PASTU RASA SESUATU DIAMBIL DR RAHIM UMMI...UMMI RASA GEMBIRA SGT..PEJUANG UMMI DAH KELUAR...DENGAQ ACEM NANGIH 1ST TYME..KUAT SGT..MASA 2 UMMI TANYA MISI SORA ANAK SAPA 2..MISI X JAWAB...ANAK UMMI LA TU....APA LA UMMI NI..DLM BILIK BEDAH 2 MANA ADA SAPA...HMMM...YA ALLAH...HEBATKAN KAMU YA ALLAH.... PASTU UMMI TAK DENGAQ DAH SORA ANAK UMMI..NTAH BAWAK P MANA??SLALU KALAU IBU2 LAIN BERSALIN DOC BG PEGANG SEBELUM DEPA BASUH,TP UMMI TAK SEMPAT TGOK PUN...UMMI DOK DIAM..MASA DOC TGH TANGKUP PERUT UMMI UMMI SEDIH........ANAK ORG LAIN BERNAFAS BERKONGSI OKSIGEN DGN IBU DIA MELALUI PLASENTA SAMPAI CUKUP BLN..ANAK UMMI PULAK KELUAR AWALBERJUANG UNTUK BERNAFAS SENDIRI..PERJUANGAN MELANGKAU BATAS NALURI KRN ITU JNJI ACEM DGN TUHAN ACEM DOK DLM RAHIM UMMI 7 BLN JA..PAYAHNYA UNTUK ANAK SEKECIL ACEM ..KAMU PEJUANG HEBAT!!UMMI BANGGA DAPAT MENGANDUNG,MELAHIR DAN MEMBESARKAN ACEM...SGT BANGGA!!KAMU ANUGERAH SEINDAH BINTANG2 DI SHURGA BUAT UMMI.....



UMMI NAK NAMAKAN KAMU "BINTANG DI SHURGA"..TP ADA KA NAMA MCM TU DITERIMA ALLAH NNTI KAT PDG MASYAR...UMMI KENSEL...UMMI TERINGAT DULU MASA NGANDUNGKAN KAMU UMMI SLALU TGOK BINTANG2 KAT LANGIT..MASA 2 NEWS KATA KALAU NAK TGOK PLANET ZUHRAH BLE TGOK KAT LANGIT MLM2...PALING BERSINAR ANTARA BINTANG2 YG LAIN..UMMI TGOK NAMPAK LA..TAKTAU YG UMMI TGOK TU BINTANG ZUHRAH ATAU BUKAN ATAU SEKADAR IMAGINASI UMMI..TP BINTANG TU LA YG SLALU UMMI TGOK SAMBIL USAP PERUT UMMI MASA 2...MASA 2 UMMI CKP KAT ACEM DLM ATI...JGN KUAR LAGI YA ..TUNGGU DULU..SABAR...SBB UMMI RASA KAMU NAK KELUAR DH DR RAHIM UMMI..TAK CUKUP BULAN LG SYG...TP APAKAN DAYA...ALLAH ITU SGT HEBAT..DIA KELUARKAN KAMU JUGAK MASA 7 BLN...UMMI NAMAKAN KAMU KHAZEMM AN-NAJMI MAKSUDNYA KESABARAN BINTANGKU.....SEDAPKAN..SESUAI DGN KAMU YG SABAR MENDERITA DLM PETI 2 BULAN DI HOSPITAL TAHAN SEGALA JARUM2 KAT KAKI N TGN KAMU ANAK KECILKU...MMG HEBAT NAMA ITU UNT KAMU....

Monday, May 9, 2011

semalam ari ibu....

smlm seluruh dunia sambut ari ibu...aku tanya laki aku x mau ucap ari ibu ka kat aku..dia kata aku ummi..mana da ari ummi dlm dunia ni..ceshh....ntahapa2ntah....dia diam sambil tgok cita air crash investigation...hmmmm..x mo ucap sudeyy..nanti aku nak tnggu kazem my little man wish kat aku..hihiii..ada org kata x bek sambut ari ibu sbb 2 dakyah kristian nak sesatkan umat Islam..hmmm watever....kita bukan nak sambut mother teresa ka mother mary ka...kita hanya nak meraikan 1 ari indah unt mak kita dlm 365 ari yg ada...bg spesel skit la..hmmmm tp mak aku aku tak ucap apa pon..nanti kalu aku bg ucap dia kata aku buang tebiat tua2 baru nak ucap hari ibu kat dia..hehehehhe....dulu aku tak ucap sbb aku tatau camna perit hidup sorang mak nak besaqkan sorang anak..la ni bila aku sendiri jd mak baru aku sedaq deritanya mak nak besaqkan kami adik bradik 6 org ni....dulu mana da pampers cam la ni...pakai kain batik ja jd lampin...kalu kain batik basah pakai seluaq ja pastu merambu ayaq kencin n taik2...mak amik p basuh pakai tangan 2....ngan ayaq pili x dak..pakai telaga ja...huhuu seksa benaq bila aku membayangkan...tp mak tak penah merungut pon.......mak ni......mak mmg manusia paling hebat penah aku kenai.....hmmmmm...slamat ari mak mak....mak setiap ari dlm ati ni sentiasa aku raikan....mak aku di usia 70 masih gagah perkasa kalah conan tau....

Saturday, April 16, 2011

sj boh pic mak sapa ntah ni..aku cilok kat tenet..pic mak aku ada ..nanti2 aku boh skali ngan pic my papa yg ensem tu..mak sapa2 pun title dia ttap mak..kat sini aku nak cita sikit pasai mak aku yg sgt spesel yg sgt bes dlm dunia yg tahap besnya 2 x dpt nak ku katakan ngan kata2..suma org syg mak sendiri jd masing2 ada cara nak luahkan rasa syg kat mak mcm2 perkataan diguna..tp sehebat manapun word yg kita pakai unt gambarkan kehebatan mak kita kalau kita guriskan walau sikit perasaan depa hatta sebesaq cucu kuman takdak gunanya word2 itu suma..ini basic n aku pun rasa aku ada mengguris hati mak aku tp dlm keadaan yg aku sendiri x sedaq..wuwuwuwuwww...ati aku sendat dgn rasa bersalah walau mak dok habaq anak2 dia x png ada salah ngan dia suma baik2 belaka..tp dlm ati dia sapa tau... mak gua nama hatijah bt mat hashim..nama yg akan aku ingati sampai mati..nama yg dah bagi aku teguk susu dia selama 2 taun..nama yg menjadikan aku sorang manusia..nama yg dah berjaya mendidik aku jd anak yg hebat tp diri aku sendiri ja yg sentiasa nak cari benda2 yg tak hebat lalu menjadikan aku kdg2 lupa kat sapa yg cipta aku ni iaitu Tuhan yg 1..nama yg selalu dok igtkan aku jgn lupa solat jgn lupa solat sampaila aku dh kawin sampai beranak yg 2 la dia dok cakap slalu..tp diri aku sendiri yg kdg2 slalu lalai..lewat2kan waktu solat walau tau neraka wail yg menanti org yg lalai dlm solat..mak tak penah silap unt didik aku cuma aku yg silap bawak diri aku sendiri...n aku harap sgt dpt didik anak2 aku mcm mak didik aku pasai ilmu agama n aku harap sgt anak2 aku x jd mcm aku yg selalu lalai.......nauzubillah..moga aku sentiasa istiqamah...walaupun aku ex sekolah agama tp slalu gak la kantoi bab2 ni...org tanya sek mana dulu?aku habaq smka al-isrshad..org kata wowww hebatt bekas pelajar sekolah tu..tp sekolah 2 yg hebat aku tak hebat sbb suruhan Allah kdg2 aku kantoi..mana da hebatnya......mmmmm..perlu aku muhasabah..mak dh guide aku..moga ajaran tu kekal sampai bila2 sampai akhir hayat....mak shurga segala shurga...berbangganya aku menjadi seorang anak kepada insan hebat bernama hatijah.. ayah aku pulak nama haron bin hashim..dulu aku slalu tanya mak ngan ayah adik beradik ka bin sama hashim..hahaha awat la aku benak sgt masa 2..la ni paham dah...dah lama paham..pa punya soklan la dulu..minda lambat pikap betoi..haha..ayah aku keja ustaz.la ni dh bersara..mata pun dah kaboq camna nak ajaq budak2..nanti bdk2 plak ajaq dia..hihii.jd dgn title 2 mmg segala yg baik2 suma ada kat dia.segala2nya...baik2 dan menenangkan..itulah ayahku..insan yg tak penah marah...marah ada tp jarang2 sgt..pnh dulu kwn aku tanya awat ayah hg mengajaq tak pnh marah...dok wat lawak ja..susah nak tgok ayah hg marah..mmg la..kat kami anak2 pun dia tak marah awat plak nak marah kat anak org lain aku plak jawab... alamakkkk kazem al kazam dah bangunnnnnnnn out

Sunday, April 10, 2011

OWH..DH 5 TAHUN KITA KENAI MY HUBBY...

arini genap 5 taun perkenalan gue n my ensem my beloved hubby encik zainal yg sentiasa tough bergaya penuh style walaupun perut agak sedikit maju ke depan..hehehe..mmm..kalo nak diimbas 1st tyme perkenalan aku ngan dia ni melalui msg jeww..x hot lgsung kan hahaha tp perkenalan melalui msg 2 la yg merantai2 aku ngan cinta lama2 dan rantai itu pon menjadi pjg lalu disambung dgn ikatan rantai pertunangan dan sambung g ngan rantai pernikahan yg soh..hahah banyaknya rantai ayat x bley blah langsung..mmm dlm perkenalan ni besa la ada angin ribut topan ribut greg tsunami ayaq bah suma melanda..ada masa gerhana..ada masa kemarau suma kami rasa..tp Alhamdulillah..perhubungan tetap direstui n sampai skrg sentiasa aman bahagia sentosa dilimpahi rahmat kasih syg Allah..n sampai skrg ada ribut topan tsunami yg sentiasa menguji kasih sayang gue tp suma 2 berjaya ditangkis dgn penuh macho n bergaya..segala puji untuk-Nya yg sentiasa menyayangi perhubungan kami...semoga cinta kami teruih bahagia seperti cinta mak ngan ayah kami yg sentiasa ikhlas membawa cinta sebesaq plenet2 n seluas angkasa hingga ke tua hingga ke mati...insyaAllah........i luv u my hubby..syukran jazilan kerana menerima aku apa adanya..terima kasih kerana tak marah aku walau slalu bgun lambat ngan rambut mengerbang cam singa..tima kasih kerana terima perangaiku yg agak kasaq ni..tima kasih kerana sudi dengaq soraku menyanyi melolong2 dlm umah lagu2 rock yg aku suka..tima kasih kerana kdg2 sudi kemas dapoq simpan periok belanga coz aku ni mmg malas bab2 dapoq huh..tima kasih ada tepi aku waktu sakit demamku..tima kasih sbb jagaku kat spital masa aku tengah 50-50 saat nyawa mcm nak diambil waktu lahirkan anak kita..tima kasih ulang alik dr penang ke spital ipoh hampir 2 bln tiap2 minggu anta kat gue sup ikan haruan saat takdak sapa kat sisiku..tima kasih menenangkanku saat jiwa kacau bilau pikiqkan keadaan kazem yg kritikal dlm peti dulu..tima kasih beli umah yg cantik gila kat bandar tasik mutiara..tima kasih tolong cabut cekenit kat kakiku..akit2..terima kasih segala2nya..banyak tima kasih tp x dan nak cita..syukran jazilan ya habibi jazakallahu khairon kathiro.....