HADIAH ..

HADIAH ..
INI HADIAH DARI ALLAH...PENUH KEBERKATAN

Tuesday, December 13, 2011

CERITA LORONG2 HITAM...NADI KEY EL...:(


ke jantung.nadi kl dok di otel cititel express yg dipenuhi lorong2...huhu..jenguk ke bawah dr tingkat 12 otel terpandang bersusun umah2 setinggan yg tahapnya mgkin tahap kandang kambing d kampung aku,penuh warga asing indon yg konon sapu malaysian tp mencari rezki di bumi barokah ini...barokah kah bumi ini???sbb sdi lorong2 hj taib yg dekat ja ngan lorong otel ni penuh dgn jemuan2,muka2 rongak benanah juai harga diri ..hanyir!!!meronda d lorong hj taib ngan hubby terserempak 2,3 org jemuan ini dan sedikit watak manusia yg kononnya xmau jd lelaki nak merubah ciptaan Allah..tukaq tetek jd besaq.. tukaq k*** jd p****..dgn mekap tebai mengalahkan opera cina..bibiaq merah menyala..tp muka belubang!!apa kejadahnya moral manusia skrg ni....aku tengok muka depa..depa wat bodo n jln lenggang lenggok bagai itik pulang d ptg ari...cari pelanggan maybe atau saja nak tunjuk konon body depa mantoppppppp...ke kubur nanti ko tau la mantoop ka x...Subhanallahh...moga Allah ampunkan dosa2 mereka kalau nanti mereka pulang ke pangkal jln yg aku rasa nak cari jln balik pun berpangkal2....huhuhuu....semoga semuanya insaf dan bertaubat nasuha..kembali semula ke jln yg benar..aku hanya mampu berdoa dlm ati..nak tegoq aku takut...huhu..akulah selemah2 iman....




takut tengok warga2 kl yg muka macam jambatan tak siap..ada sstgh 2 sgt sejuk ati..2 pun mgkin 2% ja yg lain dipenuhi dgn muka2 pecah rumah..yg bukan muka org mesia ..apa lg indon,bangla,myanmar,nepal belambakk....huhhhh !city yg penuh ngan warga2 asing merempat..mgkin chow kit ni city low jd depa x berani nak lepak kat klcc,atau tmpat2 yg hi clas..huhuu tp rasanya klcc tu lambat laun akan di tawan oleh warga2 asing ni...apalaaaaa banyak sgt masuk mesia...kerajaan watpaaa????garu ketiak saja ka....belambak dpt masuk..atas tiket keja xpala tp ni rasanya pelbagai...huhuu..jgn ada yg jd anai2 dlm diam...kerajaan anai2 ka depa ni?merosak dlm diam...jauhkan segala bentuk api dlm sekam ni dlm negara yg daku cintai ini.........tp dlm berita ada tajok besaq imegresen lepaskan beribu2 warga asing....jd ini apa???????????????rasuah..????huh!!!!manusia lemas dlm lautan wang ringgit...mmg betoi kata Nabi.."umatku di akhir zaman spt buih2 di lautan..."mmg benar wahai Nabiku....lihat ja buih2 di laut sebenar..mcm mana...ditolak arus ke tepi di badai arus ketengah balik....ohhhh....berbolak2 ati ni sebenarnya sbb dlm keadaan tertentu apabila buat keputusan aku juga spt buih...hal agama aku tetapkan nombor 1 di atiku tp kdg2 jatuh nombor 2,3...ya Allah......aku jugak x ubah spt kumpulan org itu..cuma dlm situasi yg belainan..mgkin dosaku x telalu besaq mcm kumpulan itu...mungkin????????????dosa pahala kerjaMu ya Allah...aku x patut sikitpun pertikaikan..ampunkan aku manusia yg sungguh x sempurna ini......Kau pandu aku balik ke jlnmu yg mgkin sedikit tersasar ini....Amin....




aritu aku dok perati seorang penggosok kasut atau mgkin pembaiki kasut sdg wat keja tepi otel,..di sebelahnya ada 2 org kanak2 ..sorang pompuan sorang g x pasti jantina..sorang mgkin umur 7 or 8,sorang g masih baby mgkin 10 or 11 bln...setia menemani bapa??or pakcik???or tokwan??sdg baiki kasut org..hmmm....aku mmg pemerhati...suka perhati perangai org yg pelik2..pastu org pulak perati aku kott????..hahahah baguih2....terasa sayu d ati bdk2 kecik camtu dh berlari2 di celah2 lorong hanyir...suasana pembesaran kanak2 yg sgt2 x sesuai..hmm..apa boleh buat..dilahirkan dlm keadaan mcm tu..hepi ja muka bdk2 tu..tiba2 rasa sesuatu di ati..mana tau bdk2 yg belari di lorong2 tu nanti satu ari akan berlari menuju ke bintang....berjaya dunia dan akhirat..hmm..mungkin?sapa tau??hikmah sebalik tabir sengsara..kita manusia x boleh hakimi nasib seseorang....cuma arap sgt bdk spt itu tidak terjerumus ke lorong2 hitam..Na'uzubillahi min dzalik...


mlm ke 3 mlm terakhir stay di lorong gelap,hubby ajak jln2 naik monorel dr jln chow kit ke kl sentral..(actually ajakan yg ke dua..kali 1st aku wat alasan mcm2..huhuuu)aku ushar jam dah kul 8mlm..aku malas nak p..tp hubby wat muka senandung semalam..hmmmm..cian la pulak..aku pun ok aja..bukan pa malas nak naik monorel tgok muka2 pendatang asing belambak!!!jemuuuu..lalu kami berjalan2 tgok suasana mlm kat chow kit..aduihhhhhh..byk sungguh anak2 remaja berlonggok melepak abihkan masa dgn moto masing2..mgkin cuba nak ayat marka yg lalu lalang...aku ushar muka depa..cehhhh..muda belia remaja mgkin dlm tingakat 4 or 5..adikk oiii balik la umah..pontianak pun tau tidoq..kataku dlm ati...hehe..mgkin suasana d umah yg x sesuai...anak2 setinggan yg cuba hiburkan diri masing2 dgn nada kotaraya yg busuk bau asap..bau longkang...hmmm..moga 1 ari mereka punya peluang baiki diri..insyaAllah...


naik monorel mmg tak menarik lgsung...mlm2 pun org penuh...manusia berkejar2 dgn kehidupan masing2..naim letih aku tgok depa ni..lumrah org2 kl mgkin..terkejar2 sana terligan2 sini tergolek2 sana..huhu..kata hubby kalu aku dok kl sebulan mgkin aku akan jd kurus sbb berlari2 ke monorel ke tmpat keja..hahahaha...mungkin!!! tp aku x mo dok d kl ni..kota yg sibuk. bising..x sesuai unt pembesaran anak2...abih naik monorel hubby tersenyum hingga ke telinga..seronok katanya baru kali ke 2 naik monorel...apa2 aja la encik hubby..seronokmu seronokku jua...tiba2 teringat kata2 shu my housemate dulu...."berseronoklahhhhhh..berseronoklahhhhh "sambil tergaru2 cam beruk..gila !!hahahahahh...


No comments:

Post a Comment