HADIAH ..

HADIAH ..
INI HADIAH DARI ALLAH...PENUH KEBERKATAN

Friday, December 16, 2011

CERITA KAWAN KHAZEM...








SUBHANALLAH...KUN FA YA KUN...aku mulakan coretan kali ni dgn membasahkan lidah dan kalam ingatanku dgn bertasbih dan mengucap rasa kagumku pada kekuasaanMu Ya Basith....Ya Hayyu Ya Qoyyum...cerita di atas seorang bayi berbangsa Inggeris bernama Kimberly dilahirkan sewaktu masih berusia 25 minggu dalam kandungan mummynya..dgn erti kata baru berusia lebih kurang 6 bulan dlm kandungan...aku terkesima dan air mata ini tanpa segan silu bergenang di bibir mata...air mata kagum...air mata insaf betapa besarnya kuasaMu Ya Rabbi...Kau katakan 'fa ya kun...'maka jadilah segala2nya.... jua air mata ini unt bayi ini sbb dia jauh lebih hebat survive dr anakku..walaupun berbeza 3 minggu awalnya dia dr anakku tp dia sangat berjuang unt hidupnya.....Allah!!! apa perasaan mummynya waktu doc beri dia dakap anak dia 2??bezanya...aku x berpeluang doc beri dakap mcm mummy ni mgkin sbb aku ceaser..kalu aku diberi peluang dakap adakah aku mampu jd setabah mummy ni..lihat anak dia yg kulit merah menyala..belum sempurna rupa bentuknya.......Allah!!Kau sangat mengerti setiap perasaan hambaMu...




kecilnya baby ini mengingatkan aku pd anakku yg tercinta..bayi ini katanya dilahirkan dgn berat 300g...my son 1.05kg..banyak bezanya tp kuasa Allah itu amat hebat!Dia berkehendakkan bayi ini lahir unt menjenguk dunia dan patuh menjd hambaNya..lihat kakinya di celah jari2 itu juga mengingatkan aku pd anakku..kaki yg kecil itu..mirip kaki kazem..kata hubby..kazem dilahirkan panjang sehelai kertas a4..waktu 2 aku blum tau mcm mana keadaan kazem..cuma mampu terbaring di wad menahan sakit kena bedah..tapi sakit lagi bila mengenangkan anakku mcm mana dia survive seorang diri tanpa aku...aku jd bertambah sakit...cuma kazem berusia lebih kurang sebulan baru hubby berani cerita kat aku...katanya dia p ke wad icu sewaktu kazem baru 2-3 jam dilahirkan..kata hubby..kazem bernyawa nyawa2 ikan..mulut kecilnya terbuka sikit mencari ruang oksigen...bergelut dgn hidupnya..waktu 2 hubby kata dia rasa mcm takda harapan..doc mmg tak bg bantuan oksigen 24 jam selepas dilahirkan unt tengok mcm mana baby 2 survive..selepas 24 jam kalu baby 2 masih survive baru bantuan oksigen diberi..aku x dpt bayangkan mcm mana kazem bergelut seorang diri selama 24 jam...dlm erti kata lain doc mmg biarkan sj baby spt anakku itu bernafas sendiri...50-50...sama mcm baby Kimberly ni..selepas dilahirkan 24 jam dibiarkan dulu tanpa bantuan oksigen...melihat sejauh mana dia mampu survive....aku x boleh salahkan doc kalau apa2 terjadi waktu ni sbb mmg itu prosedurnya.....bukan pd anakku saja...Allah itu Maha Mendengar rintihan dan do'aku yg tak henti2...mgkin salah satu do'ku dimaqbulkan pd mlm 27 Ramadhan yang indah...kekal indah dlm atiku sampai bila2.....




baby2 prem...walau siapapun dia...bangsa apapun dia..di manapun dia..hatta di hujung dunia sekalipun dia dilahirkan...aku akan terus mengagumi semangat2 bayi ini..mereka hebat!akan kekal sentiasa hebat!semangat mereka bagaikan obor2 yang menyala di hati2 wanita yg melahirkan mereka termasuk aku!!..kerana bayi2 ini.. aku,dia dan mereka mendedikasikan seluruh kehidupan ini ..dedikasikan seluruh rasa cinta...air mata yang mengalir bersama2 dgn tangisan pertama mereka adalah sumbu pelita yg akan terus membakar semangat anak2 kecil ini....ya Allah!!Terima Kasih kerana menjadikan aku seorang ummi kepada seorang bayi prem yg sangat baik,sangat nakal,sangat bijak..hadiah dr Allah untuk aku seorang wanita yg sangat tak sempurna ini di bulan Ramadhan 27 yg sangat barokah....Syukran Jazilan Rabb...



































No comments:

Post a Comment