HADIAH ..

HADIAH ..
INI HADIAH DARI ALLAH...PENUH KEBERKATAN

Friday, November 25, 2011

PERMULAAN 1433 HIJRAH


HARI NI hari terakhir d bulan zulhijjah 1432h..cepatnya masa belalu...daun2 masa gugur 1 pesatu..aku yg suka lalai ni sgt berharap taun baru yg akan menjelang tiba esok menjadi pembuka hidup kami sekelurga dalam rahmatNya..terlalu banyak dosa yg telah kami lakukan tanpa kami sedar dan sedar..tp takda la sampai dosa wat dosa besaq macam minum arak ,berzina, main nombor ekoq..ya Allah..itu bukan aku....mintak dijauhkan..aku nak bau harumnya shurga...dosa kecik pelbagai bentuk yg bila dihimpun takut timbangannya lebih berat dari timbangan amal kami..dacing yg senget sebelah yg membawa dosa segelap pekat malam moga2 dapat dikurangkan dgn amal ibadat yg cuba kami sedaya upaya lakukan kerana kami hambaMu ini sangat banyak dhaifNya..terlalu x sempurna.....Amin...moga kami berada dlm landasan hidup yg KAU redhai...Ya Rabbal A'lamin...dan aku harap sempena taun baru ni kesihatan acem akan lebih baik..kesian dia..dlm umur yg dok ijau lg terpaksa terima segala penderitaan..sakitnya ya Allah..aku mengerti segalanya cuma dia saja x ble cakap bgtau kat aku...ummi faham sbb antara kita ada pertalian perasaan yg kuat..x payah org lain tau...dlm diri kita ada bicara tersendiri..kamu anak ummi yg hebat...ya Allah...Kau jauhkan dia dr segala penyakit..panjangkan umurnya..jauhkan dia dr segala bahaya dan hasad dengki manusia..jadikan dia anak yg soleh..anak yg akan mendoakan kami bila kami sudah tiada..kurniakan nur dalam hatinya..untuk memudahkan perjalanannya berlandaskan syaria'atMu...jadikan dia anak yg baik anak yg menjadi tenang org lain melihatnya...anak yg berakhlak mulia spt akhlak para anbiya'Mu...Amin...juga jadikan aku seorang isteri yg bauk,yg tak meminta2 apa yg tiada..bersyukur dgn apa yg ada...istiqamahkan atiku unt terus menjaga maruah diriku demi suami,jauhkan perasaan syak wasangka angkara syaitan jahannam,kurniakan nur dalam kehidupan kami berumahtangga..limpahkan ilmu di hati kami suami isteri,jadikan aku isteri lebih baik dr semalam unt suamiku..jadikan aku muslimah yg berpegang pada syaria'atMu...buangkan segala sifat mazmumah dlm hati gantikan ia dgn sifat2 mahmudah...semoga aku menjadi hambaMu yg sentiasa taat...qabulkan doaku ini...Amin...SELAMAT DATANG TAHUN BARU HIJRAH 1433.....



No comments:

Post a Comment