HADIAH ..

HADIAH ..
INI HADIAH DARI ALLAH...PENUH KEBERKATAN

Saturday, December 31, 2011

31 DISEMBER 2011..COUNTDOWN COUNTER..


PADA saat ini tepat kul 9pm aku menaip catatan ini, bumi bergerak mengelilingi matahari sudah hampir ke penghujung 365++ hari..tp adakah bumi yg bergerak mengelilingi matahari sbb sudah jelas dlm surah Yaasin matahari yg bergerak mengelilingi bumi...2 diaaaa....camna ni ampa org sains wat kajian ni???...2 la teleskop pa kebenda 2 x ble pakai deeee....kuasa manusia takat mana sangat...nak kaji alam semesta takat marikh pun x mampu...heh!!...ALLAHUAKBAR..dh melalut dh aku ni hehe


yaaa...mengikut kalendar gregory taun 2011 dh nak tamat..akan dtg mai taun 2012...mengikut kalendar kaum maya yg misteri 2 taun ni taun terakhir tercatat..mcm2 la omputih punya saintis dok wat kajian..depa kata taun dpn kiamat...cesss pekejadahnya .cakap pakai kepala lutut dee....heheh..kita sbg org Islam wajib mempercayai yaumul sa'ah adalah rahsia Allah...hatta Nabi yg ma'sum sendiri xtau bila akan kiamat inikan pulak manusia biasa yg byk wat silap spt kita..


disbbkan byk org mengikut taun omputih sbg rekod catatan,maka aku pun ikut la sora majoriti..sepatutnya kita ikut taun hijrah tp xpa la..ikut p la...taun 2011 ialah taun yg aku rasa sgt2 bahagia...juga ada yg sangat2 kritikal juga ada yg tak berapa bes lgsung...huhu..sgt2 bahagia sbb acem hadir dlm hidup kami bedua..anugerah Illahi yg terindah..walau aku banyak berkorban untuknya..aku tak kisah...bukan derita bagiku tp nikmat tak terhitung..ada org kata kat aku kesian dok spital lama...sambil menunjukkan wajah simpati mereka itu...hehe..aku menghargai wajah2 simpati yg ditunjukkan pdku..sekurang2nya mereka memahami keadaan aku..syukran jazilan semua yg tak henti2 berdoa unt baby kecikku...bagi aku mmg kesian itu perlu dan aku rasa sedih mengapa aku perlu menghadapi suma ni....tp bila aku dihadirkan dgn naluri dan kasih syg yg berbicara...bila aku pasrah dan percaya pada kun fa ya kun..aku jd kuat..la taqof wala tahzan..innallaha ma'ana...doa dulu yg diajar oleh mak ..katanya aku perlu baca doa ni waktu aku kesusahan..masa tengah takut dan gentar akan sesuatu mak kata aku mesti baca doa ni..aku pegang kata2 mak...bila aku pegang dan percaya pd kata2 doa ni aku jadi dah tak kisah...aku jd tak takut...tak kisah demi anakandaku yg dah lama kami tunggu..hampir 3 tahun...keberkatan doa yg dititipkan mak mmg mujarab..Allah..Kau lebih mengerti hati dan perasaan aku..Syukran untuk perjalananku yg tertulis...Kau Maha Hebat,Maha Pelindung...


juga aku rasa duka bila anakanda yg tercinta kesihatannya x begitu baik...aku sedih sepanjang taun ni pelbagai ubat dah acem telan..sebut saja apa ubatnya...ammonium citrate,folic asid,multivytmin,budenoside inhaler blu n brown..ubat paru2..ubt usus..suma penah dirasa oleh anakandaku yg tercinta..sebenarnya aku x perlu sedih unt semua itu kerana sudah tertulis perjalanan hidup dia mcm tu..tp aku tetap sedih sbb aku punya hati seorang ibu sama spt hati ibu2 lain ...ibu kucing pun sayang anak inikan pulak aku...aku sedih sbb tangan aku la yg menyuap segala ubat2 itu serentak...aduhaiii..kesian anak ummi...tersedak2 dia minum ubat yg banyak 2...sbb tu setiap kali nak bg ubat ja aku nangis...tp acem x pnh nangis..dgn setia dia minum segala ubat2 tu...tiap kali dia minum tiap kali 2 gak dia renung aku..2 yg wat hatiku luruh tu...lalu berderaila airmata ni..hmmm....dlm usia seawal sebulan ,berat baru 1.8kg,kecik,kepala pun lembik lg..dh rasa segala mcm ubat...aku x ble nak kenang saat2 itu sbb senang ja mata ni mengalirkan airnya...aduhai..dia yg tabah..dia yg kuat..dia yg belajar menerima segala kepayahan..dia yg semangat tinggi..cuma aku ja semangat x berapa kuat..kena tumpang semangat dia...ya Allah...Kau berkati hidup anakku..ujian paling getir paling sedih aku di tahun 2011..hmm...aku terima ya Allah..bukan merungut jauh sekali menyalahi taqdir..aku terima sebagai catatan sebahagian perjalanan hidup aku yg hebat...!Kau lebih mengerti tiap2 ati hambaMu...


di taun 2011 juga aku terpaksa dok jauh setaun ngan hubby..kecian dia masak sendiri..dok sorang2..sunyi...dia berkorban demi anak yg tercinta dan sudah pasti pengorbanan itu aku kenang sampai bila2...syukran hubby...mmg rumah kita hubbun fillah.....kdg2 terpikir gak dia sunyi cari awek lain pa...hehe..pikiran yg jahat hasutan syaitan...tp dia tetap setia...mmg dia yg terbaekkk..insyaAllah sampai bila2..sampai ke mati aku akan pelihara ikatan suci ini..tima kasih hubby untuk segala2nya...uhibbuka abadan abada...


lagi di taun 2011..kes2 di skul mcm besa..ada bes ada yg x bes...besa la tu..mls aku nak taip sbb kes2 di skul aku anggap picisan saja..sapa pikiaq pasai skul mmg bodo piang la jawabnya..heheh


di taun 2012..byk menda nak wat..rancangan ada dikepala cuma nak direalisasikan saja...biaq dia belegar2 di kepala aku ni sbb aku malas nak taip...nanti bila dah keluaq satu2 baru puas ati..aku boring mlm ni sbb xdak menda nak wat...rodek2 blog taip p la skit..sbb aku rasa di taun 2012 aku nak slokan aktiviti blog memblog...aku malas nak tulih kat blog dah..mgkin sikit2 aku akan taip untuk catatan peribadi untuk anak2 aku baca nanti..insyaAllah............


esok keluarga besar ustaz haron merangkap ayahandaku yg tercinta akan wat acara perjumpaan rasmi tahunan yg akan dihadiri oleh suma adik beradikku yg suma cun2 n maco suma..


aku tutup bicaraku pd tahun 2011 ini dengan lafaz kalimah agung...BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM...maal salamah!!!ahlan wa sahlan..ya 2012... stop.


No comments:

Post a Comment