HADIAH ..

HADIAH ..
INI HADIAH DARI ALLAH...PENUH KEBERKATAN

Saturday, December 31, 2011

31 DISEMBER 2011..COUNTDOWN COUNTER..


PADA saat ini tepat kul 9pm aku menaip catatan ini, bumi bergerak mengelilingi matahari sudah hampir ke penghujung 365++ hari..tp adakah bumi yg bergerak mengelilingi matahari sbb sudah jelas dlm surah Yaasin matahari yg bergerak mengelilingi bumi...2 diaaaa....camna ni ampa org sains wat kajian ni???...2 la teleskop pa kebenda 2 x ble pakai deeee....kuasa manusia takat mana sangat...nak kaji alam semesta takat marikh pun x mampu...heh!!...ALLAHUAKBAR..dh melalut dh aku ni hehe


yaaa...mengikut kalendar gregory taun 2011 dh nak tamat..akan dtg mai taun 2012...mengikut kalendar kaum maya yg misteri 2 taun ni taun terakhir tercatat..mcm2 la omputih punya saintis dok wat kajian..depa kata taun dpn kiamat...cesss pekejadahnya .cakap pakai kepala lutut dee....heheh..kita sbg org Islam wajib mempercayai yaumul sa'ah adalah rahsia Allah...hatta Nabi yg ma'sum sendiri xtau bila akan kiamat inikan pulak manusia biasa yg byk wat silap spt kita..


disbbkan byk org mengikut taun omputih sbg rekod catatan,maka aku pun ikut la sora majoriti..sepatutnya kita ikut taun hijrah tp xpa la..ikut p la...taun 2011 ialah taun yg aku rasa sgt2 bahagia...juga ada yg sangat2 kritikal juga ada yg tak berapa bes lgsung...huhu..sgt2 bahagia sbb acem hadir dlm hidup kami bedua..anugerah Illahi yg terindah..walau aku banyak berkorban untuknya..aku tak kisah...bukan derita bagiku tp nikmat tak terhitung..ada org kata kat aku kesian dok spital lama...sambil menunjukkan wajah simpati mereka itu...hehe..aku menghargai wajah2 simpati yg ditunjukkan pdku..sekurang2nya mereka memahami keadaan aku..syukran jazilan semua yg tak henti2 berdoa unt baby kecikku...bagi aku mmg kesian itu perlu dan aku rasa sedih mengapa aku perlu menghadapi suma ni....tp bila aku dihadirkan dgn naluri dan kasih syg yg berbicara...bila aku pasrah dan percaya pada kun fa ya kun..aku jd kuat..la taqof wala tahzan..innallaha ma'ana...doa dulu yg diajar oleh mak ..katanya aku perlu baca doa ni waktu aku kesusahan..masa tengah takut dan gentar akan sesuatu mak kata aku mesti baca doa ni..aku pegang kata2 mak...bila aku pegang dan percaya pd kata2 doa ni aku jadi dah tak kisah...aku jd tak takut...tak kisah demi anakandaku yg dah lama kami tunggu..hampir 3 tahun...keberkatan doa yg dititipkan mak mmg mujarab..Allah..Kau lebih mengerti hati dan perasaan aku..Syukran untuk perjalananku yg tertulis...Kau Maha Hebat,Maha Pelindung...


juga aku rasa duka bila anakanda yg tercinta kesihatannya x begitu baik...aku sedih sepanjang taun ni pelbagai ubat dah acem telan..sebut saja apa ubatnya...ammonium citrate,folic asid,multivytmin,budenoside inhaler blu n brown..ubat paru2..ubt usus..suma penah dirasa oleh anakandaku yg tercinta..sebenarnya aku x perlu sedih unt semua itu kerana sudah tertulis perjalanan hidup dia mcm tu..tp aku tetap sedih sbb aku punya hati seorang ibu sama spt hati ibu2 lain ...ibu kucing pun sayang anak inikan pulak aku...aku sedih sbb tangan aku la yg menyuap segala ubat2 itu serentak...aduhaiii..kesian anak ummi...tersedak2 dia minum ubat yg banyak 2...sbb tu setiap kali nak bg ubat ja aku nangis...tp acem x pnh nangis..dgn setia dia minum segala ubat2 tu...tiap kali dia minum tiap kali 2 gak dia renung aku..2 yg wat hatiku luruh tu...lalu berderaila airmata ni..hmmm....dlm usia seawal sebulan ,berat baru 1.8kg,kecik,kepala pun lembik lg..dh rasa segala mcm ubat...aku x ble nak kenang saat2 itu sbb senang ja mata ni mengalirkan airnya...aduhai..dia yg tabah..dia yg kuat..dia yg belajar menerima segala kepayahan..dia yg semangat tinggi..cuma aku ja semangat x berapa kuat..kena tumpang semangat dia...ya Allah...Kau berkati hidup anakku..ujian paling getir paling sedih aku di tahun 2011..hmm...aku terima ya Allah..bukan merungut jauh sekali menyalahi taqdir..aku terima sebagai catatan sebahagian perjalanan hidup aku yg hebat...!Kau lebih mengerti tiap2 ati hambaMu...


di taun 2011 juga aku terpaksa dok jauh setaun ngan hubby..kecian dia masak sendiri..dok sorang2..sunyi...dia berkorban demi anak yg tercinta dan sudah pasti pengorbanan itu aku kenang sampai bila2...syukran hubby...mmg rumah kita hubbun fillah.....kdg2 terpikir gak dia sunyi cari awek lain pa...hehe..pikiran yg jahat hasutan syaitan...tp dia tetap setia...mmg dia yg terbaekkk..insyaAllah sampai bila2..sampai ke mati aku akan pelihara ikatan suci ini..tima kasih hubby untuk segala2nya...uhibbuka abadan abada...


lagi di taun 2011..kes2 di skul mcm besa..ada bes ada yg x bes...besa la tu..mls aku nak taip sbb kes2 di skul aku anggap picisan saja..sapa pikiaq pasai skul mmg bodo piang la jawabnya..heheh


di taun 2012..byk menda nak wat..rancangan ada dikepala cuma nak direalisasikan saja...biaq dia belegar2 di kepala aku ni sbb aku malas nak taip...nanti bila dah keluaq satu2 baru puas ati..aku boring mlm ni sbb xdak menda nak wat...rodek2 blog taip p la skit..sbb aku rasa di taun 2012 aku nak slokan aktiviti blog memblog...aku malas nak tulih kat blog dah..mgkin sikit2 aku akan taip untuk catatan peribadi untuk anak2 aku baca nanti..insyaAllah............


esok keluarga besar ustaz haron merangkap ayahandaku yg tercinta akan wat acara perjumpaan rasmi tahunan yg akan dihadiri oleh suma adik beradikku yg suma cun2 n maco suma..


aku tutup bicaraku pd tahun 2011 ini dengan lafaz kalimah agung...BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM...maal salamah!!!ahlan wa sahlan..ya 2012... stop.


Thursday, December 22, 2011

NAMAMU TERATAS INDAH BERCAHAYA...(balun lirik lagu search hehe)


BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM....DGN nama ALLAH Yg Maha Pengasih dan Penyanyang....ALLAHUMMASOLLI 'ALA MUHAMMAD..aku mulakan catatan bicara mayaku dgn kalimah mulia..kalimah agung....dan berselawat ke ats Nabiku yg indah pekertinya..ni suma sbb sukeeee sangat ngan intro Ustaz Don Daniyal yg suka memulakan setiap ceramah dan tazkirahnya ngan memuji2 Allah dan Nabi siap dgn tangan2 skali..jarang ada penceramah yg memuji2 Tuhan siap dgn gaya tangan..mmg meresappppp zuppppp berdesup masuk dlm atiku yg hina dina ni...aku jadi tersangkut ngan keindahan bicara ustaz ini...dan insyaAllah..taun dpn setiap kali nak ajar my studnt akan aku mulakan bicaraku dgn pujian2 ini...bukan x besa wat..besaaa....tp kdg2 tersasul kalut ngan bdk2 tu aku jd lupa unt memulakan hari keberkatan dgn mengucap puji2an kpd yang berhak menerima pujian...aduihh betapa lalainya aku ya,....takpa2...belajar unt menjadi lebih baik dr semalam..ok ummi khazem...


td bersantai2 ngan acem tgok astro oasis..beralih sat dr tvalhijrah ke oasis..dan terdengarlahh..alunan merdu pemilik suara yg dah pulang ke sisiNya iaitu ustaz bro Asri Rabbani..amboiiii cedapnya sora dia..lama x dgq sora lu bro!kdg2 aku terbayang bro asri tgh duduk di tepi sungai bawah pokok rendang...suasana tenang menghijau sambil mengalunkan ayat2 Allah yg indah..dan pendengarnya adalah semua para malaikat dan bidadari syurga!!!insyaAllah...kamu memang hebat ..semoga begitulah tempatmu di 'sana' sekarang...rindunya aku ngan sora dia....terngiang2 g lagu munajat..perghhhhhhh memang menusuk ke qalbu....


bro Asri mengalunkan surah Ali 'Imran ayat ke 134..aku tertarik bila dia sebut antara dlm ayat tu ada word kaaaziminnn...ohhh !! acemmm...nama acem ada dlm Quran..cuma dia jama'kan kazim jd kazimin yg bererti ramai orang...teruih ummi zuppp berlari mggunakan hikmat 1000 bayang mencapai tafsir Quranku...selak punya selak..2 dia...terpaparlah maksud ayat itu...ini dia maksdnya "dan bersegeralah kamu mendapat keampunan drp Tuhanmu dan syurga yg luasnya seluas langit dan bumi yg disediakan unt org yg bertaqwa..iaitu org yg menafkahkn hartanya waktu susah dan senang,dan orang2 yg menahan kemarahannya dan memaafkan kesalahan org lain..."sodaqallah..hmm..ummi baru tau disebalik namamu anakku ada maksud lain lg yg boleh digunapakai iaitu org yg menahan kemarahannya...ummi hanya tau maksud nama kamu kesabaran..siap ada lg terkandung dlm Quran namamu anakku..Alhamdulilah..nmpaknya pilihan ummi unt nama anak ummi penuh dgn keberkatan..mmg namamu teratas indah bercahaya...mcm bintang...sesuai la namamu khazeem an-najmi...maksud penuhnya.."orang yang menahan kemarahannya/kesabaran bintangku.."nanti kalau ckgu kat sekolah tanya apa maksud nama kamu bgtau maksud ni..nama kamu mmg dh indah...cuma jgn marah2 angin tak tentu pasai suda...hehe..besarnya kamu nanti insyaAllah mesti jadi ulul albab..pewaris genarasi mukmin sejati..jd mcm ustaz Don ok!! heheh...ummi ni sikit2 ustaz Don..lece toii..........


ummi taip catatan ni khas unt anak2 ummi baca catatan ini bila dah besaq nanti..bukan x boleh cerita pakai mulut..boleh anakku..cuma ummi tak pasti dengan perjalanan hidup ummi..mmg ummi nak hidup tua melihat anak2 ummi berjaya jd syabab yg berjaya dunia akhirat..tp perjalanan yg kita rencanakan samakah dgn perjalanan yg dah termaktub di Luh Mahfuz??ummi masih adakah di dunia yg sementara ini??..andai ummi masih diberi nikmat pinjaman nyawa hingga ke saat itu..Alhamdulillah..bersyukur sgt2 kerana mmg itu pinta dan do'a ummi senantiasa...ummi akan gembira bercerita itu dan ini untuk anak2 ummi nanti....cuma catatan ini sebagai back up saja..mcm ayat gadget komputer plak dahhhhh..hahahah..ummi cayanggg kamu2 suma ahhh....cayang2...cayang2 teramat cayangg...muahhhhxxxx...jom layan lagu search namamu teratas ...hihi


Friday, December 16, 2011

CERITA KAWAN KHAZEM...








SUBHANALLAH...KUN FA YA KUN...aku mulakan coretan kali ni dgn membasahkan lidah dan kalam ingatanku dgn bertasbih dan mengucap rasa kagumku pada kekuasaanMu Ya Basith....Ya Hayyu Ya Qoyyum...cerita di atas seorang bayi berbangsa Inggeris bernama Kimberly dilahirkan sewaktu masih berusia 25 minggu dalam kandungan mummynya..dgn erti kata baru berusia lebih kurang 6 bulan dlm kandungan...aku terkesima dan air mata ini tanpa segan silu bergenang di bibir mata...air mata kagum...air mata insaf betapa besarnya kuasaMu Ya Rabbi...Kau katakan 'fa ya kun...'maka jadilah segala2nya.... jua air mata ini unt bayi ini sbb dia jauh lebih hebat survive dr anakku..walaupun berbeza 3 minggu awalnya dia dr anakku tp dia sangat berjuang unt hidupnya.....Allah!!! apa perasaan mummynya waktu doc beri dia dakap anak dia 2??bezanya...aku x berpeluang doc beri dakap mcm mummy ni mgkin sbb aku ceaser..kalu aku diberi peluang dakap adakah aku mampu jd setabah mummy ni..lihat anak dia yg kulit merah menyala..belum sempurna rupa bentuknya.......Allah!!Kau sangat mengerti setiap perasaan hambaMu...




kecilnya baby ini mengingatkan aku pd anakku yg tercinta..bayi ini katanya dilahirkan dgn berat 300g...my son 1.05kg..banyak bezanya tp kuasa Allah itu amat hebat!Dia berkehendakkan bayi ini lahir unt menjenguk dunia dan patuh menjd hambaNya..lihat kakinya di celah jari2 itu juga mengingatkan aku pd anakku..kaki yg kecil itu..mirip kaki kazem..kata hubby..kazem dilahirkan panjang sehelai kertas a4..waktu 2 aku blum tau mcm mana keadaan kazem..cuma mampu terbaring di wad menahan sakit kena bedah..tapi sakit lagi bila mengenangkan anakku mcm mana dia survive seorang diri tanpa aku...aku jd bertambah sakit...cuma kazem berusia lebih kurang sebulan baru hubby berani cerita kat aku...katanya dia p ke wad icu sewaktu kazem baru 2-3 jam dilahirkan..kata hubby..kazem bernyawa nyawa2 ikan..mulut kecilnya terbuka sikit mencari ruang oksigen...bergelut dgn hidupnya..waktu 2 hubby kata dia rasa mcm takda harapan..doc mmg tak bg bantuan oksigen 24 jam selepas dilahirkan unt tengok mcm mana baby 2 survive..selepas 24 jam kalu baby 2 masih survive baru bantuan oksigen diberi..aku x dpt bayangkan mcm mana kazem bergelut seorang diri selama 24 jam...dlm erti kata lain doc mmg biarkan sj baby spt anakku itu bernafas sendiri...50-50...sama mcm baby Kimberly ni..selepas dilahirkan 24 jam dibiarkan dulu tanpa bantuan oksigen...melihat sejauh mana dia mampu survive....aku x boleh salahkan doc kalau apa2 terjadi waktu ni sbb mmg itu prosedurnya.....bukan pd anakku saja...Allah itu Maha Mendengar rintihan dan do'aku yg tak henti2...mgkin salah satu do'ku dimaqbulkan pd mlm 27 Ramadhan yang indah...kekal indah dlm atiku sampai bila2.....




baby2 prem...walau siapapun dia...bangsa apapun dia..di manapun dia..hatta di hujung dunia sekalipun dia dilahirkan...aku akan terus mengagumi semangat2 bayi ini..mereka hebat!akan kekal sentiasa hebat!semangat mereka bagaikan obor2 yang menyala di hati2 wanita yg melahirkan mereka termasuk aku!!..kerana bayi2 ini.. aku,dia dan mereka mendedikasikan seluruh kehidupan ini ..dedikasikan seluruh rasa cinta...air mata yang mengalir bersama2 dgn tangisan pertama mereka adalah sumbu pelita yg akan terus membakar semangat anak2 kecil ini....ya Allah!!Terima Kasih kerana menjadikan aku seorang ummi kepada seorang bayi prem yg sangat baik,sangat nakal,sangat bijak..hadiah dr Allah untuk aku seorang wanita yg sangat tak sempurna ini di bulan Ramadhan 27 yg sangat barokah....Syukran Jazilan Rabb...



































Tuesday, December 13, 2011

CERITA LORONG2 HITAM...NADI KEY EL...:(


ke jantung.nadi kl dok di otel cititel express yg dipenuhi lorong2...huhu..jenguk ke bawah dr tingkat 12 otel terpandang bersusun umah2 setinggan yg tahapnya mgkin tahap kandang kambing d kampung aku,penuh warga asing indon yg konon sapu malaysian tp mencari rezki di bumi barokah ini...barokah kah bumi ini???sbb sdi lorong2 hj taib yg dekat ja ngan lorong otel ni penuh dgn jemuan2,muka2 rongak benanah juai harga diri ..hanyir!!!meronda d lorong hj taib ngan hubby terserempak 2,3 org jemuan ini dan sedikit watak manusia yg kononnya xmau jd lelaki nak merubah ciptaan Allah..tukaq tetek jd besaq.. tukaq k*** jd p****..dgn mekap tebai mengalahkan opera cina..bibiaq merah menyala..tp muka belubang!!apa kejadahnya moral manusia skrg ni....aku tengok muka depa..depa wat bodo n jln lenggang lenggok bagai itik pulang d ptg ari...cari pelanggan maybe atau saja nak tunjuk konon body depa mantoppppppp...ke kubur nanti ko tau la mantoop ka x...Subhanallahh...moga Allah ampunkan dosa2 mereka kalau nanti mereka pulang ke pangkal jln yg aku rasa nak cari jln balik pun berpangkal2....huhuhuu....semoga semuanya insaf dan bertaubat nasuha..kembali semula ke jln yg benar..aku hanya mampu berdoa dlm ati..nak tegoq aku takut...huhu..akulah selemah2 iman....




takut tengok warga2 kl yg muka macam jambatan tak siap..ada sstgh 2 sgt sejuk ati..2 pun mgkin 2% ja yg lain dipenuhi dgn muka2 pecah rumah..yg bukan muka org mesia ..apa lg indon,bangla,myanmar,nepal belambakk....huhhhh !city yg penuh ngan warga2 asing merempat..mgkin chow kit ni city low jd depa x berani nak lepak kat klcc,atau tmpat2 yg hi clas..huhuu tp rasanya klcc tu lambat laun akan di tawan oleh warga2 asing ni...apalaaaaa banyak sgt masuk mesia...kerajaan watpaaa????garu ketiak saja ka....belambak dpt masuk..atas tiket keja xpala tp ni rasanya pelbagai...huhuu..jgn ada yg jd anai2 dlm diam...kerajaan anai2 ka depa ni?merosak dlm diam...jauhkan segala bentuk api dlm sekam ni dlm negara yg daku cintai ini.........tp dlm berita ada tajok besaq imegresen lepaskan beribu2 warga asing....jd ini apa???????????????rasuah..????huh!!!!manusia lemas dlm lautan wang ringgit...mmg betoi kata Nabi.."umatku di akhir zaman spt buih2 di lautan..."mmg benar wahai Nabiku....lihat ja buih2 di laut sebenar..mcm mana...ditolak arus ke tepi di badai arus ketengah balik....ohhhh....berbolak2 ati ni sebenarnya sbb dlm keadaan tertentu apabila buat keputusan aku juga spt buih...hal agama aku tetapkan nombor 1 di atiku tp kdg2 jatuh nombor 2,3...ya Allah......aku jugak x ubah spt kumpulan org itu..cuma dlm situasi yg belainan..mgkin dosaku x telalu besaq mcm kumpulan itu...mungkin????????????dosa pahala kerjaMu ya Allah...aku x patut sikitpun pertikaikan..ampunkan aku manusia yg sungguh x sempurna ini......Kau pandu aku balik ke jlnmu yg mgkin sedikit tersasar ini....Amin....




aritu aku dok perati seorang penggosok kasut atau mgkin pembaiki kasut sdg wat keja tepi otel,..di sebelahnya ada 2 org kanak2 ..sorang pompuan sorang g x pasti jantina..sorang mgkin umur 7 or 8,sorang g masih baby mgkin 10 or 11 bln...setia menemani bapa??or pakcik???or tokwan??sdg baiki kasut org..hmmm....aku mmg pemerhati...suka perhati perangai org yg pelik2..pastu org pulak perati aku kott????..hahahah baguih2....terasa sayu d ati bdk2 kecik camtu dh berlari2 di celah2 lorong hanyir...suasana pembesaran kanak2 yg sgt2 x sesuai..hmm..apa boleh buat..dilahirkan dlm keadaan mcm tu..hepi ja muka bdk2 tu..tiba2 rasa sesuatu di ati..mana tau bdk2 yg belari di lorong2 tu nanti satu ari akan berlari menuju ke bintang....berjaya dunia dan akhirat..hmm..mungkin?sapa tau??hikmah sebalik tabir sengsara..kita manusia x boleh hakimi nasib seseorang....cuma arap sgt bdk spt itu tidak terjerumus ke lorong2 hitam..Na'uzubillahi min dzalik...


mlm ke 3 mlm terakhir stay di lorong gelap,hubby ajak jln2 naik monorel dr jln chow kit ke kl sentral..(actually ajakan yg ke dua..kali 1st aku wat alasan mcm2..huhuuu)aku ushar jam dah kul 8mlm..aku malas nak p..tp hubby wat muka senandung semalam..hmmmm..cian la pulak..aku pun ok aja..bukan pa malas nak naik monorel tgok muka2 pendatang asing belambak!!!jemuuuu..lalu kami berjalan2 tgok suasana mlm kat chow kit..aduihhhhhh..byk sungguh anak2 remaja berlonggok melepak abihkan masa dgn moto masing2..mgkin cuba nak ayat marka yg lalu lalang...aku ushar muka depa..cehhhh..muda belia remaja mgkin dlm tingakat 4 or 5..adikk oiii balik la umah..pontianak pun tau tidoq..kataku dlm ati...hehe..mgkin suasana d umah yg x sesuai...anak2 setinggan yg cuba hiburkan diri masing2 dgn nada kotaraya yg busuk bau asap..bau longkang...hmmm..moga 1 ari mereka punya peluang baiki diri..insyaAllah...


naik monorel mmg tak menarik lgsung...mlm2 pun org penuh...manusia berkejar2 dgn kehidupan masing2..naim letih aku tgok depa ni..lumrah org2 kl mgkin..terkejar2 sana terligan2 sini tergolek2 sana..huhu..kata hubby kalu aku dok kl sebulan mgkin aku akan jd kurus sbb berlari2 ke monorel ke tmpat keja..hahahaha...mungkin!!! tp aku x mo dok d kl ni..kota yg sibuk. bising..x sesuai unt pembesaran anak2...abih naik monorel hubby tersenyum hingga ke telinga..seronok katanya baru kali ke 2 naik monorel...apa2 aja la encik hubby..seronokmu seronokku jua...tiba2 teringat kata2 shu my housemate dulu...."berseronoklahhhhhh..berseronoklahhhhh "sambil tergaru2 cam beruk..gila !!hahahahahh...


Tuesday, December 6, 2011

MY LITTLE FIGHTER..FIGHT 4 HIS LIFE...THANK U ALLAH












video

WAKTU NI acem baru seminggu kuar dari inkubator n discaj dr ventilator..lubang idung nampak besaq kesan disumbat oksigen hampir 43 hari non-stop...hmmmm...pakai baju spital yg cute ..x pakai sarung tgn...stokin kaki apatah lagi sbb terrrrrlalu besaq..pakai ja terkeluaq..aduhai anak ummi yg kecil..sumanya serba x sempurna bagimu tp bagi ummi kamu tetap sempurna..sangat wangi seharum bauan dr istana Raihan....walaupun ummi xtau camna bau shurga tp rasanya lekat bauan yg sgt indah pdmu...muak susumu bau wangi,kamu berak bau wangi...segala2nya wangi bg ummi yang mungkin busuk bg org lain....kamu yg indah..yang comey..yang terus berjuang...yang semangat tak penah luntur..buat menemani ummi,wanita lemah ini yg dah hampir hilang semangatnya sbb 2 bulan x tengok matahari....tp ummi tak kisahpun...tak tengok matahari pun xpa..sbb kat sisi ummi ada bintang yg sangat indah yg sentiasa menyinari hidup ummi lebih terang dr matahari...kekuatan bintang ummi yang semangat juangnya begitu tinggi dan luhur unt survive membentuk berjuta2 bintang membentuk galaksi yang kuat untuk ummi tumpang berpaut..itulah kamu anak ummi.....muahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh cayang diaaaa



Thursday, December 1, 2011

AKU MAU KURUIHHHHHHH.......

babai dr kami ..apa punya blog la aku taip..yg penting aku nak kuruih spt mula2 kawin n waktu anak dara duluuuuuuuuuuuuu...........wuwuwuwuwuwuwuwuwuwu

amboihhhh suka tgok pic masa aku slim..hahahahah rindu la kononnya..ohhhh mana badan lamaku menghilang bersembunyi di balik awan kelabu..kahkahhh..ni pic mencabar ngan jenal jebon masa ari kenduri mujoq xdak pacat naik kaki..ni potographer punya pasai la ni adaka soh jln2 tepi batas bendang cuihhhhhhh



baju kurung 2 dah x ble pakai dah...dah slamat disedeqah kpd anak menakan yg slim2..mmg cedihhh..di majlis penikahan kawan aku hasni n kairul n baju merah 2 my pren aini ank pengarah pelajaran penang tarmizi..aini n kak cik saliza dua org bomoh resdung hahahahahha lipat suratkabaq tenyeh lilin bakaq pastu p perangat muka org konon nak buang resdung..makaaa berasaplah asrama kami..hahah gila depa ni..mujuq warden x ligan





zaman kuruih mmg bes bangat masa ni...bila aku nak kuruih semula camni cussssss cuss





























ala alaaaa cutenyeeee kamu semua.....