HADIAH ..

HADIAH ..
INI HADIAH DARI ALLAH...PENUH KEBERKATAN

Saturday, March 3, 2012

MY KHAZEEM, 1 YR 6 MTH NOW...CORRECTED AGE 1 YR 3 MTH..

UNTUK 1 kehidupan yg indah..unt 1 kebahagiaan yg aku x mampu nak ungkap dgn kata2 kerana erti kebahagiaan itu pdku tiada 1 word pun di dunia ni yg mampu describe how i fil rite now..hidup mmg bring a milion ...bilion ...trilion... infinity... tearz,smiles n memories..olwayz laz 4eva..abadan abada...hmm...anakandaku pelengkap kebahagiaan itu..dia yg taf, dia yg nakal, dia yg membuatkan idup umminya ni selama 1thn 1/2 penuh kelam kabut, x menang tangan, letih,suka, senyum dan segala2nya....itu semua adalah bahagia...yeahh bahagia sbb Allah memberiku kebahagiaan itu walau aku sering banyak wat dosa n lalai unt mengingati Dia Maha Pemberi Bahagia...haihhhhhhhh rasa x adil bila dah banyak Dia bg aku nikmat tp dlm waktu yg sama aku byk juga lalai....x adilnya aku...x adil pd yg Pemberi Bahagia itu...Astaghfirullah..ampunkan aku...




acem dah genap 1 thn 6 bln 2day..dah setengah 2 tahun..piappppppp otak bahagian memoriku tiba2 ditibai oleh segala macam kenangan yg lalu2...tentang dia..yeahh tentang anak jantanku yg nan satu itu..teringat segala mcm yg dah aku dan huby harung bersama2 untuk membesarkan amanah Dia ni...bila tengok acem sekarang aku bagai terlupa keadaan dia setahun setengah yg lalu..lupa yg dulu anak yg serba penuh kedhaifan ni la ni dah belajar untuk berjalan..yg lembik tak bermaya penuh wayar2 i bdn kini dah pandai sebut ummi walo x brapa nak ful..ummi disebutnya ami..tp abah lancar ja sebut penuh steady...hmm...anak ummi...dia yg nakai..yg aku tengok skali pandang mcm perangai aku..iaitu suka menjahamankan apa juga barang yg dipegang..huby slalu cakap aku ni tgn panas kalo pegang apa mesti nak jahanam benda 2..menjahamkan barang dh macam part of my life..T.T....acem jugak camtu..apa benda x jahanam..beli walker..music dah meleret mcm bateri abih..penah short..bau asap...bekas ayaq digigitnya sampai putuih tempat tutup ayaq..botoi minyak angin pecah sebijik, enset ummi dia bg pelingkup 1, pemegang laci dapur dah 2 tertanggai dia tarik, pemegang dlm keta dah ilang tepi2 2...hmm,..dan banyak lg...dan lagi dan lagi....tp dia tetap aku sayang..dia tetap aku cinta..dia tetap pemberi bahagia buat aku dan huby anugerah dari Dia Yang Maha Pemberi Bahagia...hmmm...


melihat parut yg melintang di perut aku memberi aku 1 kenangan yg kekal senantiasa dlm ingatanku..parut yg melahirkan seorang pejuang hebat! berjuang 4 his life..dan acem selalu tekan2 parut ni..then dia gelak2..aku slalu cakap kat dia ni la tempat acem keluar dulu x sabaq2 nak tengok dunia..dia renyeh tengok aku pastu wat hal dia..hmm..tak paham pun xpa la anak...moga kau akan mengerti 1 hari nanti...


saat aku mencatat tanggal date ini, acem demam on off..mulutnya merah kata doc jgkitan kuman..patut x mau mkn bubur n minum susu pun sikit2..kecian...ni dia tgh tido dgn kool fever bertempek di kepala, n baru lepas merengek2 sbb x tahan lama2 sekali demam jd lagu tu la..n skrg hujan tgh turun renyai2 membasah bumi tuhan..menandakan aku patut berhenti mencatat dan panggilan bantal yg nyaman memanggil2ku sambil mengurut2 bdn dgn mesin ogawa ...ahhhhh...lega benar bdn gua...out..






No comments:

Post a Comment